Hero-frågor

Diskussion i 'Hero' startad av Timpppa, 9 aug 2009.

1. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 115
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Hej!

Trevligt forum detta!
    Har några frågor angående Hero som man är duktigt sugen på. Står mellan en Iphone 3GS eller Hero.

1. Har haft en Magic men den såldes då jag ändå ville ha en Hero, men mottagningen upplevede jag som sämre än på min Nokia N82. Hur är mottagning på Hero? Har ni jämfört mot andra telefoner?

2. Hur är den kapacitiva skärmen, på Magicen hade lite problem ibland med att knapparna längst ut, man fick liksom trycka lite hårdare. Hur är Heron på detta?

3. Batteritiden, hur upplever ni den?

4. Sist men inte minst. Laggar den? Min Magic upplevde jag som rapp men hur är Heron?

Tack på förhand!

2. tommyhome

tommyhome Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    1, Hero har en aning sämre mottagning än min gamla 3310, men det är marginellt.
    2, skärmen har jag efter att ha kalibrerat den inga problem med, den var lite felinställd för mitt tycke från början.
    3, Den är ungefär som de påstår, gör man tunga saker på luren så äter de batteri.
    4, den är snabb som en raket, det är i väldigt få fall och då oftast när den uppdaterar i bakgrunden och är ansluten via gprs som det kan bli lite fördröjning, men det är så lite att det knappast stör.

3. nbulp

nbulp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Meddelandeapplikationen kan vara rätt långsam att starta ibland, dessvärre. :-/ Men tycker absolut inte att det är ett argument emot att skaffa sig en Hero. Det är bara som så att den inte alltid är så jättesnabb...

4. tommyhome

tommyhome Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    skulle råda dig att ha ikoner för gps, datanät, wifi och liknande lätt tillgängliga, och inaktivera det som inte används för tillfället, och kanske rent av köra telefonen i 2g nätet nattetid, särskilt om du sover med den i närheten, 3G näten har klart högre strålningsvärden.

Om man vet med sig att man kommer va upptagen de närmsta timmarna så finns det mycket liten mening med att den ger sig ut på nätet och uppdaterar i onödan, så får man ännu bättre längd ur batteriet.