Hero från utlandet

Diskussion i 'Hero' startad av UserFo, 5 oktober 2009.

1. UserFo

UserFo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag har fått ett erbjudande på en bekant på att köpa en Hero. Han kommer då köpa den i Kina, tror jag det var, och sedan får jag köpa den av han. Priset skulle hamna på runt 1500 - 2500. Och det är väl just priset som gör mig lite sugen.

Men jag kan då sedan installera eller uppdatera till den senaste ROM:en med svenska och allt, som många av er kör?

Vad kan annars vara skillnaden mellan Hero här och Hero där?

Tack på förhand!

2. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Om jag inte minns fel finns det en Hero kopia i Asien? Som inte är the real deal med hela kitet :/

3. UserFo

UserFo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jaha! Om det ligger till så då är det ju inge snack om saken att jag då hellre lägger ut lite mer pengar för att få en riktig Hero som jag även då köper här i Sverige.

4. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    kan det vara "knock-off" men det är inte ovanligt att knock-offs tillverkas i samma fabrik av samma maskiner, det är mindre variation under skalet på många tekniksaker än man tror (Ett bra ex. e att titta på specifikationerna på alla de populära NetBooks som finns nu, 95% av dem har mer eller mindre exakt samma kretsar oavsett märke) och ställen som har mycket tillverkning av något har ofta kopior m.m. detta gäller även vanliga märken för den delen, de flesta LCD TV från Sony, Panasoinc och t.ex. vissa "in-house" märken som bland annat OnOff använder sig av tillverkas i samma fabrik med samma delar bara att de har olika kvoter och t.ex. Sony har högre kvalitetskrav på sina prylar men inte direkt så att de sänker kvaliten vid tillverkning.

Kolla med din polare exakt vad det är och vart han skaffar den m.m.