Gjorde ett återbesök hos Phone House idag. Det visade sig att det var
Tele2 som hade låst den och inte Telia. Iaf, problemet kvarstår och i
Tele2's register står det att min telefon ska vara upplåst (säger fortfarande inte VARFÖR den blev låst).
Felet ligger hos
Tele2, ingen annan. Ringde deras support precis och de skickade ett nytt SIM via express och jag kommer få det imorgon, men detta kommer naturligtvis inte att fungera då mitt gamla SIM fungerar i alla andra telefoner jag har provat och alla SIM utom
Tele2's fungerar i min Hero. Självklart visste inte supporten varför detta har hänt. Det är inte SIM-kortet det är fel på, det är
Tele2 som inte har en aning om vad de sysslar med.
För övrigt så påstod biträdet på Phone House att det kunde ta upp till 2 veckor för
Tele2 att låsa upp telefonen "på riktigt" eftersom det sköts via kontoret i Irland. Detta är oacceptabelt då vi lever i år 2010 och använder inte bud via hästar längre... Men de tycker nog att det är rimligt att deras kunder är utan nät i 4 veckor och fortfarande betalar fullpris på deras tjänster, äckliga luffare.
Ska byta operatör så fort min bindningstid tar slut nu i juni, detta är helt oacceptabelt.
Click to expand...