Hero kameran?

Diskussion i 'Hero' startad av Hans92, 7 december 2010.

1. Hans92

Hans92 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det bara jag som tycker att Herons kamera är fruktansvärt dålig? Bilderna blir jätte suddiga och väldigt mörka även fast det inte är så speciellt mörkt i rummet?
    Har varit inne i inställningar och pillat men inget som blir bättre. Finns det något man kan göra åt?

Det är ju faktiskt en 5 megapixel kamera så bättre tycker iallafall jag att den ska vara.

/Hans

2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Den är ganska så medel, dvs förhållandevis medioker. Funkar bra under ljusa förhållanden men är som alla mobilkameror utan blixt/lampa dålig inomhus.

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

3. masterful

masterful Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur många megapixlar en kamera har har ingenting alls att göra med hur bra kvalite det blir på bilderna. Det enda det har av betydelse är hur stora bilderna kan bli utan försämrad kvalite. finns kameror på 2-3mpixel som utklassar 10megapixelskamerorna i bildkvalite.
    Sluta stirra er blinda på antalet pixlar. finns annat som är viktigare för kvaliten. Och ja jag har en Htc Hero och jag håller med fullständigt att den är av usel kvalite.

4. backspace

backspace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
    masterful: Tyvärr kommer det alltid vara som så att folk går på det här med megapixlar, det är ju bara att titta på trådskaparen. Och dessvärre för varje ny person man förklarar för hur det ligger till så skapas det tio stycken nya som går på företagens "hype" om megapixlar "is the shit".
    Så det är en ändlös kamp att föra... :(

5. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Kan faktiskt se en liten ljusning på dyrare kompakt kameror där man arbetat mer med brushantering och kontrastomfång än pixlar.

På mobiler & billigare kompakter så lockar man dock fortfarande med pixlar...

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

6. Pippirull

Pippirull Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min svågers 4 år gamla systemkamera har 6 mp, det innebär ju att den bara är 20% bättre än min hero som ju har 5...
    Finns knappt ord för att beskriva vilken skillnad det är på färgsättning, skärpa, djup osv dom emellan. Som att jämföra äpplen och månen ungefär...

Nä, Heros kamera är verkligen riktigt, riktigt usel...optimala ljusförhållanden så blir det väl användbara bilder, men minsta tendens till mörker är det i princip ingen ide att försöka ta kort.