Hero + Mobilakuten = #¤@?%!

Diskussion i 'Hero' startad av mikil, 11 maj 2010.

1. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Härliga tider vi lever i. Förr måndagen skickade jag in min telefon på reparation av diverse fel. Brightpoint hade skickat ut en adresslapp och utförliga instruktioner på hur jag skulle gå tillväga med min försändelse. Det var inga problem att skicka paketet och jag kunde spåra det med kollinummer. Dagen efter var paketet framme hos mobilakuten.
    Mer än en vecka senare kliar det i mina fingrar och jag måste ringa och höra hur det gått med reparationen eftersom man gärna vill ha tillbaks sin telefon så fort som möjligt, så jag ringde Brightpoint. De visste inte vad jag pratade om och hade ingen aning om någon reparation. Jag tänkte ringa Mobilakuten men de svarar bara i telefon i en kvart på förmiddagen ungefär så jag fick vänta tills idag.
    Sålunda ringer jag idag och undrar var min telefon är. Mobilakuten har ingen aning om vad jag pratar om och vet inte om någon telefon som är på reparation trots att jag har ett ordernummer hos dem. Efter många om och men och en annan svordom går hon som jag pratade med och letar lite grann. Till slut kommer hon tillbaks och berättar att hon hittat en HTC Hero liggandes med min adress, telefonnummer, ordernummer osv. men att de inte tänker laga den eftersom det är Anovo som lagar HTC.
    Givetvis undrar man varför i h*lvete de inte ringer mig eller skickar det vidare till Anovo när de vet om att den ska skickas dit. Svaret var enkelt: "Vi låter telefonen ligga och damma tills kunden hör av sig och undrar". Haha, så j*vla dålig service har jag inte varit med om på länge. Jag sa att det var bäst för henne att telefonen fanns hos Anovo i morgon.

Summan av kardemumman är att ni ska skicka telefonen direkt till Anovo om ni inte vill att telefonen ska ligga i ett hörn i väntan på bättre tider.

2. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Fan vad risigt... Tack och lov har jag klarat mig undan sådana problem än så länge.

3. benja

benja Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lämna in den hos en återfösäljare annars. tex Phone house.. tror dom tar en hundring i fraktkostnad.. funkat bra för mig när jag gjort det :)

4. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    I fortsättningen ska jag iaf inte köpa telefonen direkt från tele2...de reder inte ut reparationer. Så härligt att Mobilakuten vet att telefonen inte ska vara hos dem utan hos Anovo men väljer att inte göra någonting tills man ringer och frågar efter den.

5. benja

benja Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker det låter väldigt oproffsigt och oseriöst.. för att inte tala om att det är jävligt lat gjort av dom..