Hero reflektioner

Diskussion i 'Hero' startad av norskel, 22 nov 2009.

1. norskel

norskel Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan allihopa

Har haft min hero i cirka 3 veckor nu och tänkte ge lite ris och ros:

Ros

Fantastisk lättmanövrerad

Bra surf

Många, många inställningsmöjligheter

Jag upplever market som perfekt, jag har hittat alltifrån drunkblocker till prisjakts egna app och känner mig mycket nöjd med dessa gratis apps. Får hoppas på att betal apps kommer snart till Sverige.

Snyggt UI

Lite ris

Emellanåt så går jag in i taskkiller för att frigöra minne eller bara se vilka som processer som ligger igång och finner då ofta program som jag inte startat eller ligger på någon av mina homescreens te.x. drunkblocker. Jag har ingen aning om varför den är igång och tvingas avsluta den med flera varje gång.

Av någon outgrundlig anledning så kan jag inte hämta hem facebook bilder till några av mina kontakter, ett smärre problem förvisso men fortfarande irriterande.

Larmet, som så många andra så har jag problem med att larmet inte går av eller hörs överhuvudtaget, det är ett spel att sätta på larmet och hoppas att det funkar.

SMS, har installerat chompsms som jag fick rekomenderat till mig här och det är alla tiders, problemet är dock att grund smsapplikationen ligger kvar och jag måste öppna båda inkorgarna för att får bort notifikationen om ett nytt sms. Även haft problem med sms ljudet som är defult fastän jag ändrat det ett flertal gånger. MSN applikationen som jag använder mig av använder sig av ljudet men SMS är samma som väckarklockan dvs att det använder ljudet när den känner för det.

Kan känna att den laggar till lite ibland och jag måste gå in och avsluta programmen i taskkiller.

Nu kan detta låta som mycket ris men det är bara för att det är enklare att gnälla, slutledningen är ändå att Heron är den bästa telefonen jag haft. Om ni har några lösningar på de ovan nämnda problemen så tipsa gärna!

Ha det bra allihopa

2. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Du kan ju stänga av notifieringen i original sms-programmet, starta meddelanden, tryck på menyknappen, välj inställningar, klicka bort aviseringar.

3. Joe

Joe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Det finns flera trådar som behandlar "minnes" problematiken. Men till skillnad från t.ex. Windows så klarar Android att hantera detta själv på ett mycket bättre sätt.

Köpte min lur i början av september och liksom du norskel så var jag inne och stängde ner halva luren med Taskkiller flera gånger om dagen. Men när jag flashade in macado 2.8 så struntade jag att återinstallera Taskkiller, och jag tycker faktiskt att luren fungerar bättre nu när den själv får hålla koll på vilka program som skall köras.

När du ska sätta på larmet så är det viktigt att kolla volymen på larmet. När du är inne i menyerna för larmet så är det bara att använda volymknappen på sidan för att höja signalen. Tänk även på att om du startar om luren eller dödar "klockan" i Taskkiller så dör larmet direkt!

Kör hårt!!

4. browneye

browneye Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ang. det här med TaskKiller där även jag är inne och pillar med jämna mellanrum:

Hur ska det fungera? Ska Heron döda apparna när det börjar bli ont om minne eller hur fungerar det? Om jag avinstallerar taskkiller, kan jag då lita på att det inte är vissa appar som strular och ligger och tuggar minne i bakgrunden?

5. norskel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Tack för all snabb feedback.

Tack Toneloc, har testat det du tipsade om och får se hur det funkar för inkommande SMS nu. Hoppas också att SMS signalen nu är ändrad till den jag vill.

Joe:

Tacl för tipset, skall föröska sluta använda Taskkiller. Läste i en annan tråf om hur detta faktiskt kan försämra lite och att man kanske skall låta Heron göra det hela själv. Ang det där med Volymen så har jag faktiskt varit noga med att höja volymen men det kanske varit så att jag avslutat klockan med taskiller vem vet, skall testa nu igen dock:)

6. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Hur kan det försämra? Tycker det blir jobbigt att köra när det börjar gå långsamt men ska man bara härda och det kommer verkligen lösas av sig själv? Vet den verkligen om när jag upplever att det hackar och går långsamt?

7. norskel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej

falinski: jag gick efter vad de sade lite längre ned i den här tråden (https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=3336). Antar att heron kanske lösgör minne när det behövs? Jag är inte så insatt i de tekniska grejerna men jag är villig att göra ett försök i all fall.

8. topic58

topic58 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En stilla undran...

jag undrar stilla varför det ska bytas ROM:s och tas bort rootning? Det borde räcka med att ta ner viktiga updates från HTC när de väl kommer. Har förstått att många får problem efter sina upgrades och updates, kanske inte så konstigt. Att tanka ner widgets och annat kan jag ha förståelse för. Men det är ju bara en telefon trots allt, och det viktigaste ska väl ändå vara att den ska fungera - som den gjorde när Ni köpte den? Jag har kört Linux som OS på min dator i runt 5-6 år och jag bråkar inte mer än nödvändigt med min dator (inte heller med min telefon), och allt fungerar till full belåtenhet. :)