Ska förklara lite snabbt varför jag ibland endast kör på bara 3g nätet: Hemma har jag en bordsantenn till mitt digitaltv nät, dessa antenner är jättekänsliga mot 2g nätet och störningar uppstår rätt ofta. Darför när jag kör Magics rom så funkar de fint för att jag switchar om till bara 3g när jag är hemma och då störs inte antennen alls. Installerade en Hero rom men den hade inget stöd för att bara köra 3g nät, enda valen som fanns var antingen 2g eller både 2g/3g. Så det jag är ute efter är en Hero rom som har följande val: Bara köra på 2g och bara köra på 3g och när man kryssar ur rutorna så kör den på båda 2. Så som det är på min magic idag. Finns det någon sådan Hero ROM ute? Gärna tom utan Touchflo grejen
Själva inställningen borde ju finnas även om du inte ser den, har du testat ladda ner en widget eller något som kan växla åt dig, se om den kan ändra på det?
Finns en mycket enklare lösning, den försvinner dock om du slår på "use only 2G networks" antar jag. Du "ringer" *#*#4363#*#* Trycker på phone information, scrollar ner och väljer i den första där det antagligen WCDMA preferred till WCDMA only.
det ska den göra, en Nandroid och flash sedan test tar ju bara en halvtimme max , annars återställer man bara
Men de finns inget program eller widget som kan *#*#4363#*#* kan göra så slipper man så de numret varje gång, känns lättare med en widget som switchar om bara Jag vet--- jag e lite lat.
det är ju en gång man gör det eller vill du växla fram och tillback till 2g3g och bara 3g ? ju det finns widget som kan jag kommer intr på namn men det är bara söka. usefulswitches kan det där
https://swedroid.se/wiki/index.php/Hemliga_koder och så knappar du in den koden för den utökade information så kan du stänga av 2g totalt om du vill det. Detta funka utmärkt även på en orootad Hero. Men gah... lär mig läsa hela tråden juh... :-( Wikin håller på och bli riktigt bra och bättre blir den... :-)
Jo de e just de... kommer att switcha mellan, så att när jag är hemma så kör jag 3g men allt utanför hemmet är 2g. Useful switchers funkar inte för det... den växlar mellan banden genom att den skickar dig till settingsmenyn bara, och i settings på hero rommen så finns ju bara att välja mellan bara 2g eller både 2g/3g men inte singel 3g... därav undrar jag om det finns nån widget som kan tvinga telefonen mellan 2g eller 3g eftersom det egentligen inte änns finns i settingsmenyn på hero roms.
Detta funkar perfekt! Jag har letat i ett par månader efter detta. Jag skulle vilja förenkla detta dock, genom att skapa en genväg direkt till "Phone Info"-sidan som dyker upp när man slår in koden. Tänkte att det skulle kunna gå med AnyCut, men jag får inte det att fungera. Någon som vet hur man kan skapa en shortcut till den sidan på en Hero?