Nu kommer det till våra magics.. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=642125 Det som inte fungerar är bluetooth vilket ahmsg o sampei och de andra på xda förmodligen kommer lösa snart. annars närmar den sig en riktigt stabil rom.. android 2.1 med sense ui. Gallery 3D gick också att pusha in och köra rakt av.
är det bara bt som inte funkar? det står ju nåt om att det inte går att mounta usb, det låter ju skumt...
går om man installerar mountusb tror jag.. å andra sidan fungerar usb debugging så jag brukar bara använda sdkn's adb.exe och pusha över saker om jag vill, alt. föra över i recoverykonsollen. Bör nämnas också att rommen inte går att installera med Cursordroids moddaded recovery för då slår rommen bakut när den hittar "sapphire" i en property.. så kör RA-hero-1.5.2 isåf.
Men borde väl vara någorlunda seg? Senast jag prövade eclar+sense på min magic flöt själv sense bra, men att starta program var mycket mycket segt. Filma gärna live när du kör en snutt (varför kan inte alla ROMs ha en demovideo!?).
Denna rom är bra nära felfri.. iaf på ytan.. All hårdvara fungerar nu (utom backlights) tror jag.. funkar alldeles ypperligt på min magic. "[ROM][32A][6.35] SenseUI 2.1 based on DROID Eris dump [Bluetooth WORKING & others]" som johnny pasta in är den som mig veterligen är bäst även om sanpei inte e lika aktiv som ahmsg så är han säkrare på ROMkokning än ahmsk. Den går snabbt o smidigt att använda.. tar lång tid att boota dock, men det skiter jag blankt i. Har inte haft ett enda FC med denna rom, däremot har nallen bootat om ett par gånger och även dödad förgrundsprocesser som Webbläsaren, Spotify. Kan vara tillfällighet men 3G-kommunikationen känns inte 100% heller. någon gång ibland lyser upload-ikonen och anslutningen fungerar inte, men det kommer igång igen efter ett tag. Annars är det det bästa av två världar; android 2.1 kan köra Maps med navigation och goggles och andra android 1.6+ appar. och nya sense är (om än rätt likt den gamla) en väldigt snygg homescreen. Största nyheten i den nya sense-versionen är väl att du kan få en snapshotbild av alla dina 7 homescreens genom att antingen trycka "home" i första screenen eller att "nypa" ihop bilden med fingertopparna. Tyvärr finns inte den nya "FriendStream" appen som man sett på Desire.. Med denna rom kan man köra Spotify + Bluetooth-lurar och även byta tracks och pausa med BT-reglagen, något som i 1.5-sense är hårdbundet till HTC's mediaspelare.. Har ni nya Radion o SPL'en tycker jag ni ska testa. Gallery3D apkn kan du inte installera, du får första montera om /system till readwrite "adb.exe remount" sedan "pushar" du bara in apk-filen till /system/app och startar om.. "adb.exe push c:\vartfilenligger\Gallery3D.apk /system/app/." "adb.exe shell reboot" funkar klockrent och gallery kollar även dina kort på Picasa. Denna rom e alltså inte perfekt, men bättre än många andra ROMS i utveckling. BTW så verkar Sanpei's kärna körs telefonen i 480mhz och att köra med "ondemand" dvs. cpu scaling i typ SetCPU fungerar inte riktigt. Men valet Performance fungerar och du kan sänka eller höja klockfrekvensen
fick ändå inte in de men men! finns de nån 2.1 sense med MMS som funkar??? //edit// Fick igång mms nu! tror jag.... la in apn manuellt och ändrade wap nånting som stod på 2.0 till 1.2 istället! och då funka de mellan min och min fru's telefon!
Den här romen fungerar klockrent för mig. Var även skönt att få flasha in ny spl och radio, så man gjort det en gång och slipper vara så nervös nästa gång. Sen vet jag inte om det är vädret eller den nya radion, men nu kan jag sitta i vardagsrummet igen och prata i telefonen utan att tappa mottagningen. Ända är att jag får mycket fc på Gallery 3d och det vanliga problemet med att byta från landscape. men det löser sig säkert i framtiden.
För en som bara kört cyanogen innan och inte ens rootat telefonen själv. När jag väl bytt radio osv till de nya (om jag inte lyckas paja telefonen så att säga). Då ska jag bara flasha in den nya ROMEN (SenseUI 2.1 based on lastest droid eris dump. Hade jag då tänkt) på samma sätt som man flashar in en uppdatering av cyanogen? Om jag inte minns fel så var det alltid två filer som skulle flashas med cya, här hittar jag bara en på lite över 96mb. är det rätt att bara flasha 1? Tack på förhand.
Till cyan var det väl två filer för att den ena var ROMen, och den andra var en port för att ROMen ska fungera på en 32A, om det nu är en 32A du har