Hero, snabbare med tiden?

Diskussion i 'Hero' startad av deekay, 17 aug 2009.

1. deekay

deekay Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upplever att min Hero har blivit snabbare med tiden, först och främst var batteritiden katastrof första veckan, nu är den galet mycket bättre. Håller 2-3 dagar och då använder jag rätt mycket apps(musik, browser samt. lite spel).

Och tyckte det var lite mycket sluggishness ibörjan, men nu tycker jag mig att detta försvunnit mer och mer. Kan vara att jag blivit vanare också, men tycker mig nog se en förbättring.

Kan rekommendera Advanced Task Killer också, som används flitigt! Väldigt lätt att stänga av apps, och den söker automatiskt upp dem som drar ner prestandan.

Jag tyckte även att det tog lång tid att starta telefonen. Sen helt plötsligt stod det att den ej hittade mitt SIM-kort. Tog bort batteriet och visst var SIM-kortet löst. Tryckte in skiten ordentligt och starttiden på mobilen förminskades avsevärt! Kanske någonting att kolla för er som upplever lång starttid.

P.S Någon kanske borde starta en "Allmänt om Hero" så slipper det bli så många trådar! :)

2. MrQawer

MrQawer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det där med längre batteritid efter några dagars användande har jag också upplevt med andra telefoner. Jag väntar dock fortfarande på att batteriet i Heron ska vakna till. Jag har haft den sedan i torsdags.

3. Niare

Niare Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min i en och en halv vecka och tycker fortfarande att batteriet är under all kritik även om de nog blivit lite bättre dom senaste dagarna.
    Har den på laddning över natten och nästan alltid på röd igen när jag ska gå och lägga mig :(

4. J0cke

J0cke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder min mobil i i princip 2 dagar med både Wifi och GPS påslaget.

5. Dominance

Dominance Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Se till att använda batteriet fullt ut tills telefonen dör.. ladda inte om innan!
    Har alltid varit rekommenderat för nya telefoner!

6. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fel fel fel! Det där är utdaterad fakta som inte stämmer överrens med dagens litium batterier.
    http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm

Där har ni lite intressant läsning.

Denna tråd tar även upp det problem ni upplevt.
    http://forum.vodafone.co.uk/index.php?showtopic=24620

Enligt en administrator på vodafone forumet så ska man ladda mobilen så ofta som möjligt och äver ladda den lite ytterligare ibland. Ni får läsa själva för att få er tolkning.

7. MrQawer

MrQawer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Får man fråga hur du laddar ditt batteri? Hela tiden eller först då batteriet är kört i botten? Hur gjorde du när du plockade upp telefonen första gången, laddade du de tre timmar (som det står i manualen) innan du började du, som jag, knappa på den innan dess (med sladden i)?

8. J0cke

J0cke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Laddat till och från med USB-kabeln, den stora "hemligheten" kanske ligger i att jag ej ringer folk så ofta. Större delen av min kommunikation lär vara SMS.

Men jag laddade upp batteriet till fullt första gången och sedan har jag hållt det oftast mellan 100-40%, fast känns som att 100 - 50% tar ungefär lika länge som 50-15%, dock så har jag aldrig låtit den dö.

9. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Fullständigt normalt att nya batterier måste väckas, dom ger alltid bättre efter ett antal laddningar.

För övrigt så kommer jag att va jätteglad om den i början håller laddningen en dag för om jag känner mig rätt så kommer den att glöda av aktivitet under den första tiden. Om man använder en mobil mycket aktivt med surfning & dylikt så får man räkna med att ladda ofta, om den däremot mest ligger på passning så var det en annan sak...

Min P1i håller minst 5-6 dagar nuförtiden men när den var ny & jag grejade mest för jämnan med den så fick jag vara glad om den höll en dag. Med GPS på så går den i 7-8 timmar från fulladdat.

10. MarkusH

MarkusH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Platta:
    Sony Xperia Tablet Z
    Övrigt:
    Chromecast
    Första dagarna klarade min knappt en halv dag. Jag var tvungen att ladda den på jobbet. Det bidrog säkert att jag satt och surfade och lekte med den på tåget, med vad det innebär av att bytta basstationer och aldrig få släcka skärmen, samtidigt som jag lyssnade på musik via Bluetooth. Nu kan det gå en natt utan laddning ibland. Säkert både beroende på att jag pillar mindre och att batteriet blivit bättre.

11. MrQawer

MrQawer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funderar på att skaffa ett bluetooth headset för att använda till både tal och att lyssna på radio. Tar bluetooth mer batteri än ett vanligt headset med sladd