Hero som modem till Mac

Discussion in 'Hero' started by padth, Aug 13, 2009.

1. padth

padth Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Om jag ansluter Heron till min Macbook och aktiverar internetdelning dyker telefonen upp i datorns nätverksinställningar. Men sen är det stopp. Någon som känner till inställningar som gör att telefonen fungerar som modem tillsammans med OS X?

2. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

3. Rövardotter

Rövardotter Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Det går alltså inte att på ngt enklare sätt använda heron som modem till mac?? Är på g att köpa en powerbook o det känns ju sådär om den inte synkar m heron. Speciellt om man ska använda den som modem:) Någon som kör mac - Hero o har bra erfarenhet av det??

4. Droid110

Droid110 Guest

Ja det fungerar likadant som på min Windows-maskin. Om det är wifi-tethering du menar ;)

5. amc0

amc0 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Wifi tether funkar kanon med en mac, du kopplar upp via blåtand eller Wifi till din hero och kör applikationen wifi tether om du har root

6. Rövardotter

MINA ENHETER

Vet att det finns bra guider men att börja roota telefonen är nog överkurs för mig. :o

7. Droid110

Droid110 Guest

Då får du vänta på att 1.6 (Donut) släppts då! :)

8. Rövardotter

MINA ENHETER

Ja idag har jag förstått att man behöver vara mer tekniskt bevandrad än va ja e för att kunna dra full nytta av HERON. Fick uppfattningen att den skulle vara lika lätt använd som ifånen (vilket den säkert e för er som kan mer) men just nu känns det inte så.

9. Droid110

Droid110 Guest

Kan ju säga att Heron är för folk som vill LEKA hur som helst :).. Iphonen är ju så jävla begränsad den kan bli ;).. Du lär dig om du vill lära dig!

10. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

I Ubuntu Linux är det bara koppla sladen och i luren välja usb internet sharing, sen går allt auto! det bör funka i mac med , dock jag har inget sådant!

11. Droid110

Droid110 Guest

Såpass, var det så enkelt :D.. Men, jag vill kunna använda telefonen som ett trådlöst modem, känns jobbigt med kabel, najs att det är så enkelt iallafall! :)

12. amc0

amc0 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns klart mycket enklare sätt att roota Heron.
    Gör du backup på recovery så är det lätt att återställa ifall du skulle ha problem och telefonen ev. måste in på reparation eller liknande. Och ja, det är 100% värt att ha root.
    HTC Hero i grundutförande är mycket enklare att hantera och trixa med än en iPhone i grundutförande. iPhone är låst som ett kassavalv medans Heron kan du åtminstonde installera tredjepartsmjukvaror som ej kräver root.

Simpelt sätt att roota:

http://theunlockr.com/2009/08/27/how-to-root-your-htc-hero-in-one-click/

Följer du guiden är det bombsäkert sätt att roota på ett simpelt sätt.

Last edited: Oct 26, 2009