Hero startar inte :(

Diskussion i 'Hero' startad av Alvedon, 31 mar 2010.

  1. Alvedon

    Alvedon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har haft Hero sedan i i höstas, kör fortfarande på 1.5, och har inte trixat något med luren.
    För två dagar sedan slutade dock 3.5 jacket att fungera. Det har gjort det tidigare, men då ha ren omstart löst problemet. Detta hjälper inte nu.

    Idag kom nästa tråkighet. Jag skrev sms framför datorn på jobbet, och tappade mobilen ner på tangentbordet, ett fall på ca 12-14 cm då var armbågarna är stödda på skrivbordet när jag skrev.

    Mobilen var därefter död. Jag tog av baksidan, lyfte bort batteriet och kollade. Allt grönt. Satte u batteriet, och startade mobilen. Herologgan syns i ca 2-3 sekunder, sedan blir skärmen svart och telefonen är död. Det går nu inte att starta den. jag måste återigen ta av batteriet för att kunna starta den och se Herologgan i 2-3 sekunder igen.

    Vad kan detta bero på, och kan detta ha dödat mobilen?

    Tacksam för svar. :innocent:
     
  2. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Något som inte vill som du vill.. Tråkigt. jag har tappat min lur 3-4 gånger både ute och inne klantig som man är. Fall på minst en meter alla gånger och inga problem (mer än ett par jack på baksidan av skalet från asfalt).

    Lämna in den är det nog som gäller...
     
  3. Lucke

    Lucke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    395
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    jag har också tappat min ett antal gånger och har ett par märken här och där men har aldrig varit med om att den dött, det farligaste den har gjort är att starta om sig själv men då låg den i sleepmode bredvid mig när jag spelade. Så håller med föregående talare om att du får lämna in den på lagning.
     
  4. Steeler

    Steeler Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Det kan inte vara så att batteriet är urladdat/fått en knäpp? Om du t.ex. har den kopplad till datorn med USB-kabeln och slår på den, dör den då också?
     
  5. Hojte

    Hojte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    testa att starta den i felsäkert läge, för du kan likaväl installerat en dålig app som gör att du inte kan starta mobilen, så var det för mej en gång iaf,

    men man kan alltid testa om det är mjukvaran eller hårdvaran, eftersom du faktiskt får igång den

    http://www.htc.com/europe/troubleshooting.aspx?p_id=283&id=11 där står det hur du kommer in i felsäkert läge :)