Tjo! Jo för någon dag sen lät jag min hero vara avstängd under natten. När jag satte på den igen får jag ingen mottagning. Har provat med allt och även factory reset! Nu är det ännu värre då jag inte kan göra någonting eftersom jag inte kan regga mitt gmail-konto för jag inte har åtkomst till internet. Jag har rootat telefonen och tänkt att det kanske kan vara bra att ladda in backupen jag gjorde på originalet? Hur gör jag det? Någon som har några tips?
Om du tagit backup vet du väl hur man återställer? det är ju i recoverykonsollen? Håll inne back + poweron så du kommer i fastboot, sedan fastboot boot recovery-filen.img sedan Restore last backup när du väl är inne där. Men om det har fungerat så undrar jag om det inte är telefon nätet eller ditt simkort?
Mjo jag håller på att göra en restore på backupen nu. Jag har provat kortet i en annan telefon och då funkar allt. Det känns så jävla udda att det slutar funka bara för att jag stängde av luren. Men jag får prova hur det blir nu när jag restorar. Återkommer! EDIT: Det funkar inte nu heller. Funkade kanske 5 sek sen blev det "out of service area" igen. Jävlar vad drygt alltså! Fattar inte hur det bara kan då sådär.
Har du kollat APN inställningarna m.m? Lika så testat att registerar om dig på mobilnätet? Kolla annars med din operatör så det inte har hänt något just där du bor.
Jag har provat med min brors 3-sim och det fungerade! Men även provat mitt i en annan telefon där det fungerar. Hur går det ihop lixom? Om jag går in och väljer att ansluta till tre manuellt fungerar det i typ 5 sek.
Jag hade också problem som kom och gick med ett gammalt sim-kort. I mitt fall så lyckades inte alltid telefonen låsa upp sim-kortet efter jag matat in pin-koden. Problemet försvann när jag bytte mitt 4 år gamla sim-kort mot ett nytt.
Jag vet inte riktigt mellan 1½-2 år. Men det funkar som sagt i min gamla LG Viewty. Samt att det funkar någon sek vid manuell registrering. Men väljer jag automatiskt står det "Your SIM card does not allow a connection to this network"
Den texten indikerar att SIM-kortet är trasigt, hade likande problem med min Magic förut, löste sig när jag bytte SIM (det var ett helt nytt SIM-kort så ålder spelar inte så stor roll)
Det skumma som sagt är ju att det funkar i min gamla telefon. Hur lång tid tar det att få ett nytt tror du då? Brukar man få det direkt?
Hade precis det här problemet för några veckor sedan med 3. En dag när jag vaknade kunde jag helt plötsligt inte komma in på 3-nätet men om man var envis kunde man komma in i någon minut ibland. Testade i min HTC Touch Diamond och där var det samma problem så jag tog för givet att simkortet var sönder. Beställde ett nytt från 3 som kom efter runt 4 dagar, men då hade mitt gamla redan börjat funka igen av någon anledning. Men eftersom jag fått ett nytt så bytte jag iaf.
Det har inget med sim kortet att göra.. jag trodde samma sak.. bytte och det verkade fungera men problemen kom tillbaka. Tappar uppkoppling 3G, samtal avbryts etc... Det har blivit lite bättre när jag väljer use 3G only tex. men det har hänt att jag blir tvungen att uppdatera networks och välja Sweden3G manuellt eller i värsta fall reboota. Kan man kanske lägga in hur man uppdaterar Radion på Wiki´n?! och vad det innebär!? Kan man uppdatera detta när man har orginal rom!?
Jag beställde nytt sim nu iaf. 250:- för skiten! Vet inte vad mer jag ska göra lixom. Kan ju inte använda min telefon.
Jag fick också mitt gratis från tele2, är det fel på sim-kortet eller om det är för gammalt för telefonen så ska du inte behöva betala för det.
Hur får man ett nytt sim-kort gratis? När jag loggar in på "Mina Sidor" på telia.se så finns det bara tjänster att beställa nytt sim-kort för 95kr.. (Har Telia Refill Kontantkort)