Heron dör ibland

Diskussion i 'Hero' startad av nickepicke, 16 feb 2010.

1. nickepicke

nickepicke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, ibland får min hero för sig att tvärdö. Skärmen blir svart och det händer inget när man trycker på nån knapp. Det enda som hjälper är att ta ut batteriet och sätta in det igen, då går det att starta den igen. Nån mer som fått detta problem? Det är inte jättevanligt, händer nån/några gånger i månader.

2. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Känner inte igen problemet sådär. Hade dock problem ett tag med oönskade omstarter. Som andra gjort så bytte jag då SIM-kort till ett nytt så var problemet borta. Kanske något att se över med SIM-kortet? Rengöra lite fint eller kanske byta till ett nytt? Gick jäkligt snabbt hos Telia iaf, fick det nya på en gång och var aktivt efter 10-15min.

3. Drutten

Drutten Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Precis det där hände med min Hero idag. Fick plocka ut batteriet och starta om den. Var första gången det hände och har haft telefonen sen i somras. Kan inte den nya uppdateringen komma snart.

4. nickepicke

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ahh, det kan kanske vara problemet. Den har startat om sig någon gång också men inte alls lika ofta som den dött. Ska testa rengöra eller beställa ett nytt simkort så får jag se om det löser problemet. Det jobbiga bara är att det kan ta ett par veckor innan jag vet om det funkade eller inte :)

5. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hojta gärna till om hur det gick, kan vara intressant att ha i en FAQ ändå :)

6. nickepicke

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett simkort från telenor om det kan ha nåt med saken att göra. Drutten, vad har du för operatör?

7. Drutten

Drutten Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har Telenor också. Kommer inte riktigt ihåg hur gammalt det är med om jag ska gissa så 2 år kanske.

8. Aramis

Aramis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Har hänt mig också. Skitskumt

9. iholmstrom

iholmstrom Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Oneplus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Oneplus 7T
    ROM:
    Oxygen OS
    Detta hände mig med original-romen som kom i somras (september) från HTC. Någon månad efter detta bytte jag till Modaco och problemet försvann.

10. petrix

petrix Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har hänt mig med, svart skärm + ingen respons, får ta ur batteriet och starta om, händer varannan månad. Jag gissar att det är ett mjukvaruhäng basserat på ovanstående info, jag har också telenor. Ser fram emot 2.1:an vilket år som helst nu:-)

11. nickepicke

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

skönt att fler har samma problem iaf :) då är det väl bara att vänta på uppdateringen om man vill köra orginalrom så får vi hoppas det är löst.

12. nickepicke

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter att jag rengjorde simkortet (inte så noga dock, försökte bara putsa det lite) så har nu telefonen dött igen. Så detta hjälpte iaf inte. Ska se om man kan beställa ett nytt kort om det kanske hjälper.

13. icimasa

icimasa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare,

har exakt samma problem, men det är väldigt oregelbundet när det händer, men tror att det kan vara någon app man har igång, men ser fram emot 2.1.. :)