Heron klarar av att teleportera

Diskussion i 'Hero' startad av antroid, 3 nov 2009.

1. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjix, vill bara meddela att Heron har en teleportations-funktion om ni inte redan upptäckt det. Fast då måste man ha uppdaterad originalrom.

Jag har enligt väderwidgeten i alla fall de senaste 15 minuterna befunnit mig i:

1. Göteborg

2. Sankt Michael im Lungau (österikisk skidort)

3. Arboga

4. Sankt Mickael im Lungau

Ovanstående föranleder följande fråga:

Är det någon som vet hur man styr teleporteringsfunktionen så att man själv bestämmer till vilken ort man ska teleporteras och när det ska ske?

J-vligt störande att när man nu fått förmånen att snabbt som ögat flyttas till en österikisks skidort, inte få packa först, och ännu störande att direkt flyttas över till Arboga. :P

2. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Verkar ju misstänkt att mobilnätet anger felaktiga positioner till telefonen. Kan ju även vara GPSen, men har lite svårt att tro det. När min mobil är ute och "cyklar" (alt. teleporterar) så beror det oftast på mobilnätets positionering, inte på GPSen.

Har förresten också Telia...
    ...och var utomlands häromveckan och det tog ett tag innan mobilen fattade att den inte var i Sverige. Först när jag drog igång GPSen så förstod den...

3. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men hur i hela friden kan mobilnätet ange position i Österrike? Det är ju fullständigt ofattbart?!

4. Henx

Henx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min har varit i Sarajevo ett par gånger....

5. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Inte om koordinaterna är felinställda i mobilnätet...
    ...eller om mobilnätets beräkningsfunktion (som beräknar med större säkerhet var du är) inte har någon form av sanitetskontroll, för då kan man mycket väl räkna ut att man befinner sig i Österrike även om basstationen själv vet att den befinner sig i Arboga...

6. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Då ska du veta det att min Hjälte har låtit bli att förstå sig på 3's A-GPS språk en längre tid... det tar asl¨ång tid för GPS'en att få sin fix nämligen...