Ville bara informera er alla om detta fantastiska program ! Laddade ner det igår och efter att ha prövat det i mindre än en minut insåg jag att de var en fem stjärnig app enligt mig! https://market.android.com/details?id=com.heytell&feature=search_result Appen är kort sagt en PTT-app. (push-to-talk för er som inte förstår). Och är så enkel att du addar vänner, och skickar inbjudan via sms t.ex. Dom accepterar och ni blir uppkopplade mot varandra. För att skicka ett ljudmeddelande trycker du på en knapp och pratar in meddelandet, sen skickas det över internet till din kompis som får de uppspelat. Mycket likt en fördröjd walkie talkie. Det som utmärker denna app är den inbyggda kartfunktionen som fungerar perfekt! Den fungerar så att när ni skickar ett meddelande så skickas även era koordinater(tror jag det var) så visas det upp för kompisen på hans lur, var ni är! klockrent enligt mig! Gäller ju att man har en bra surfplan dock Testa och skriv gärna vad ni tycker!
Har kört det med mina jobbarpolare ett tag nu och styrkan med den här appen är att du kan adda dina iphone kompisar (vi är hälften hälften skulle jag tro som kör iphone/android och det funkar kanon) 3 saker dock som stör mig och ni får gärna kommentera dessa med era egna erfarenheter och/eller vad ni tycker. 1 : Personlig ringsignal för notifiering, det suger ju att man inte kan få Heytell att tuta som man vill, på det sättet skulle man få lite bättre "online" tid, nu blire det mer "jaja det plinga i fickan, jag kollar sen" och då faller lite PTT filosofin 2 : Jag kör X10i och jag får någon skum bugg med ljudet när jag använder Heytell, den "tystar" licksom ner allt som låter från mobilen (ringsignal/notifierngar) låter som man håller en kudde framför högtalaren, några tips? 3 : om man går in under inställningar i Heytell, så finns det 2 "nya" knappar, "Voice changer" och "Private groups" men om man klickar på dessa får man till svar:"Sorry we couldnt find this item to purchase.Make sure you are logged into android market and try again"?? Framtida förberett för dessa features eller jag som gör fel? (någon som kunnat installera dessa?)