Problem: Hide sensitive information saknas?

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av Konstigt, 10 dec 2015.

1. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Hej

Har problem med hide sensitive information sedan Marshmallow update. Så som det ser ut på Nexus-devices saknas helt enkelt. Men, kanske det är omdöpt till peeking?

Iallafall, oavsett om jag sätter peeking aktivterat eller inte på t.ex. Hangouts, så visas fulla meddelandet på låsskärmen.

När jag började rota i detta hade jag motsatt problem, trots att jag inte gjort någon ändring så visades inte Sveriges Radio Play ibland, utan stod bara Sensitive information hidden.

På Settings>Lock Screen så står den på Hide sensitive only vilket är vad jag vill ha.

Jag har lock pattern och Smart Lock används. Testat med PIN också. Ingen skillnad där.

Edit: Det blir skillnad om jag är helt låst eller upplåst med Smart Lock. Om jag är helt låst, visas inga notifikationer alls på låsskärmen och hittar inte någonstans att ställa in så det skall visas. Bug?

Last edited: 10 dec 2015
  2. Konstigt

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Kan filtrera apparna baserat på:

Enabled
    Disabled
    Block
    Priority
    No peeking
    Hide sensitive content

Dvs peeking är definitivt inte = sensitive.

3. Konstigt

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Problemet löst, eller workaround iallafall. Sätter man det på Show all notifications så blir det som förväntat.

4. Konstigt

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Tillägg: Är telefonen upplåst via Smart Lock så hjälper inte detta. Är den helt låst fungerar det dock som förväntat.