Highborn nytt(på android) spel exklusivt på Amazon 0.99$

Diskussion i 'Spel' startad av Jörgen_1, 24 mar 2011.

1. Jörgen_1

Jörgen_1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

För att komma åt spel,appar från Amazon utanför USA måste man antingen lura Amazon att man bor i USA eller ladda ner apk-fil illegalt
    Ps.filen är 44.4MB stor.

While not exactly HOMM, today I was very excited to see a new game, called Highborn, made by the guys at Jet Set Games, who in turn used to work in Westwood Studios, the company that made equally as infamous Command & Conquer (+ Red Alert) back in the 90s. Highborn is available exclusively in the Amazon Appstore for Android for $0.99 (I bought it instantly), and its iOS variant has already earned high accolades in the gaming community.

Gameplay
    The gameplay is very reminiscent of HOMM with players controlling their forces on a top-down view map, periodically clashing in 3D combats. Like in HOMM, Highborn has hero characters that can be unlocked, trained, and leveled up. Check out the official game description below:
    From the creators of the Command & Conquer franchise comes Highborn, a critically acclaimed casual turn-based strategy game.
    In Highborn, players are offered two strategy games that combine an intelligent and tactical experience without the frenetic play of a traditional RTS. Players move forces around an overhead map to secure spells and combat support, then dive into 3D combat to deploy those advantages against an unsuspecting enemy. All the fun and fighting is set against an irreverent tale, filled with wacky heroes, witty dialogue, and wild assumptions.
    Highborn features a unique blend of strategic movement and 3D combat that caters to a variety of gameplay styles and offers a great deal of replayability. Players unlock hero characters as they progress through the game, giving them access to different abilities and play styles, along with different strategies to use against their opponents.
    Critically acclaimed casual turn-based strategy game
    Tale of witty dialogue, wacky heroes, and wild assumptions
    Unique blend of strategic movement and 3D combat
    Hero characters with game progression
    Many styles of play and strategies to use against opponents
    Download
    The game runs on Android 2.0.1+ and weighs a whopping 44.4MB.
    http://www.androidpolice.com/2011/0...now-exclusively-in-the-amazon-android-market/

2. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

De som sett mina senaste inlägg här i speldelen av detta forumet vet att jag är en stor motståndare till att ladda ner apps för Android illegalt, de flesta är så billiga att man inte ens får en burk cola för de pengarna men dessa spel som utvecklarna har valt att lägga upp på 'Amazon Appstore' och iom det, enbart för våra Amerikanske vänner skall hämtas hem, oavsett metod.

Visst håller jag med om att om jag utvecklar ett spel eller en applikation så har jag rätt att bestämma över den och vill jag att bara nord-amerikaner skall få spela eller köra min applikation så har de sin fulla rätt att göra så och vill de sedan stämma mig för att jag använder deras mjukvara illegalt har de ju iofs sin fulla rätt att göra det också ;).

exore, Jani och worldwide gillar detta.
  3. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Jag är benägen att hålla med ZeD, men jag tycker att det är synd att spelet ska vara exlusivt för den amerikanska marknaden. En sak är det om det är exlusivt för Amazon, men de bör f*n i mig släppa loss lite och se till att resten av världen får tillgång till spelet. Tänk vilken förlust det är för speltillverkarna om spelet begränsas bara till den amerikanska marknaden.

4. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Klart är synd, jag vill gladeligen ge bort mina pengar för lite underhållning men nu anstränger de ju sig för att jag inte skall ha möjlighet att göra just det.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

5. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Enda anledningen jag kan se att de väljer att bara göra spelet tillgängligt via Amazon AppStore är att Amazon betalar för exklusivitet med avsikten att få fler att komma sig för att prova deras butik.

Inget fel i sig av varken Jet Set Games eller Amazon (det är en bra taktik för att locka folk), men det är ju tråkigt för de som vill spela spelen.