Har övergett Android (ledsen killar!) till förmån för WP7 eftersom jag är besatt av flyt. Det var ett tag sen jag lämnnade skeppet och jag har inte hängt med i modellerna som släppts. Det finns nämligen en sak jag saknar med Android, att kunna använda telefonen tillsammans med iControlpad för att emulera olika spel. Därför tänkte jag komplettera min nuvarande telefon med en "lektelefon". Jag har en liten kravlista som inte verkar kunna bli uppfylld om jag själv kollar runt, men förhoppningsvis är det någon telefon på gång som kanske uppfyller detta?
- Minneskortplats
Detta är ett absolut måste, jag har en jäkla massa PSX-spel som tar upp mycket utrymme. Inga molntjänster tack!
- 4.3 tum eller större med 720p.
- Ej pentile
Jag slipper gärna flaming för detta, pentile stör mig på en telefon även om det är "720p". Och ja, jag ser det även på Nexusen.
MEN med tanke på vad jag ska använda telefonen till (emulatorer osv) så kanske det egentligen inte spelar så stor roll? Men kan jag slippa pentile så gör jag gärna det eftersom det som sagt retar mig en del.
- Inte Tegra
Aldrig mer Tegra! Dual core eller quad spelar mindre roll, bara den är snabb! GPU:n får gärna vara hyfsad också!
- Bra byggkvalitet
Med bra byggkvalitet menar jag att det inte får knarra. SGS2 var ju plastig som fasen, men det stör inte mig eftersom den inte knarrade alls. Det är knarret som gör mig helt galen.
- Möjlighet till någon form av notifiering
Antingen som på nya Nexus med en LED som kan ha olika färger eller något så enkelt som till LG O2x där knapparna lyser svagt när man har något missat. SGS2 var inte min kopp te pga avsaknaden av det, jag gillade inte att behöva ha skärmen igång för att det skulle synas.
- Relativt sval
SGS2 tyckte jag var alldeles för varm, och HOX:en likaså. Det känns inte bra tycker jag...
-Den ska gå enkelt att roota+flasha eftersom jag vill ha in CM9.
-Den ska passa i en iControlpad
En Note lär ju gå bort då! Mobiler i HOX-storlek ska gå om man borrar ett nytt hål.
Tidigare modeller jag har haft:
Nexus One, LG O2x, SGS2, HOX (tog ut den i samband med priskriget, sålde den direkt). Den enda telefonen som eventuellt kan uppfylla detta är väl SGS3, men den har ju pentile... Finns det någon annan lur på horisonten som är på gång eller är det bara S3:an som gäller?

Har för mig att jag läste något om en LG utan pentile och utan Tegra som var på gång? Minns dock inte vad den heter.
Click to expand...