Hilfe bitte! Finns telefonen jag letar efter?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Kalven, 23 maj 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Har övergett Android (ledsen killar!) till förmån för WP7 eftersom jag är besatt av flyt. Det var ett tag sen jag lämnnade skeppet och jag har inte hängt med i modellerna som släppts. Det finns nämligen en sak jag saknar med Android, att kunna använda telefonen tillsammans med iControlpad för att emulera olika spel. Därför tänkte jag komplettera min nuvarande telefon med en "lektelefon". Jag har en liten kravlista som inte verkar kunna bli uppfylld om jag själv kollar runt, men förhoppningsvis är det någon telefon på gång som kanske uppfyller detta?

- Minneskortplats

Detta är ett absolut måste, jag har en jäkla massa PSX-spel som tar upp mycket utrymme. Inga molntjänster tack!

- 4.3 tum eller större med 720p.

- Ej pentile

Jag slipper gärna flaming för detta, pentile stör mig på en telefon även om det är "720p". Och ja, jag ser det även på Nexusen.
    MEN med tanke på vad jag ska använda telefonen till (emulatorer osv) så kanske det egentligen inte spelar så stor roll? Men kan jag slippa pentile så gör jag gärna det eftersom det som sagt retar mig en del.

- Inte Tegra

Aldrig mer Tegra! Dual core eller quad spelar mindre roll, bara den är snabb! GPU:n får gärna vara hyfsad också!

- Bra byggkvalitet

Med bra byggkvalitet menar jag att det inte får knarra. SGS2 var ju plastig som fasen, men det stör inte mig eftersom den inte knarrade alls. Det är knarret som gör mig helt galen.

- Möjlighet till någon form av notifiering

Antingen som på nya Nexus med en LED som kan ha olika färger eller något så enkelt som till LG O2x där knapparna lyser svagt när man har något missat. SGS2 var inte min kopp te pga avsaknaden av det, jag gillade inte att behöva ha skärmen igång för att det skulle synas.

- Relativt sval

SGS2 tyckte jag var alldeles för varm, och HOX:en likaså. Det känns inte bra tycker jag...

-Den ska gå enkelt att roota+flasha eftersom jag vill ha in CM9.

-Den ska passa i en iControlpad

En Note lär ju gå bort då! Mobiler i HOX-storlek ska gå om man borrar ett nytt hål.

Tidigare modeller jag har haft:

Nexus One, LG O2x, SGS2, HOX (tog ut den i samband med priskriget, sålde den direkt). Den enda telefonen som eventuellt kan uppfylla detta är väl SGS3, men den har ju pentile... Finns det någon annan lur på horisonten som är på gång eller är det bara S3:an som gäller? :( Har för mig att jag läste något om en LG utan pentile och utan Tegra som var på gång? Minns dock inte vad den heter.

2. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    skriver på mobilen, därför jag quotar hela :( men tänker på måhända på LG LTE HD 2? har fått för mig att den har s4-processor och ingen pentile!

Kalven gillar detta.
  3. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
  4. lupus

lupus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Last edited: 23 maj 2012
    Kalven gillar detta.
  5. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Tack för svaren gubbar, LTE2 var det jag hade sett - den ligger bra till! Sonyn kan vara intressant också, men dom brukar vara mindre bra byggkvalitetsmässigt va?

6. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 758
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    SGS3 är vad du söker, pentile är inga som helst problem på den.

7. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

SGS3 eller Xperia GX är väl de som passar in.

8. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

För att förtydliga vad den ovanstående säger så har samsung ändrat på pentile tekniken så att det luckorna mellan pixlarna (den svarta ytan) blir mindre och därmen kommer pentilemönstret att synas mindre än på Galaxy Nexus.

Kalven gillar detta.
  9. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det låter ju iofs bra, men jag får nog se den in action för att kunna tro det... Hade dom bara kört RGB hade det varit enkelt för mig, nu känns Sonyn och LG:n snäppet hetare.

10. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag trodde faktiskt spontant att Note skulle passa bra. Vad är det som diskar den? Annars verkar ju LG optimus 4X HD vara den du söker... som inte finns än.

Last edited: 23 maj 2012
  11. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    4x HD har tyvärr Tegra...

Notes storlek känner jag mig inte riktigt redo för än, hehe! Jag tror inte jag kan få den att passa i iControlpad heller? Den har väl pentile också?

12. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Det var som.. Nä men titta på Note närmre å se va de kan bäras av. Många är ju skeptiska till storleken, men visat sig vara nöjda med den ändå "att de inte var så jobbigt som föreställt". Tror faktiskt inte jag har sett en telefon som Note fått så mycet beröm och goda recensioner. Men det kan ju ha med att göra att den lockar en självklar målgrupp som efterfrågar just den unika varianten av telefon. Ge Note en chans till närmre fundring :) är inte så inkörd om pentile eller iControlpad .. men de e ju din grej så du får nog ta reda på det. Personligen tänker jag mig Note som en mycket spelvänlig mobil.

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.