Hitta den app som väcker telefonen

Diskussion i 'Frågor och support' startad av lassekongo, 12 dec 2011.

1. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Igår gick jag och lade mig kring 23.30. Batterinivån var då på 94%. När jag vaknade 06.30 var nivån på 63%. Telefonen var under natten ljudlös och i flygplansläge. Dock hade jag wifi på, men det ska väl ändå inte dra så mycket batteri? Neden ser ni vad som förbrukat batteri. Som ni ser är det något som väcker enheten lite nu och då. Google service verkar vara det som drar mest batteri efter wifi. Vad är det och är det det som väcker telefonen hela tiden? Om inte, hur hittar jag vad som väcker telefonen?
    Är factory reset enda lösningen? Jag har funderat och tror inte det är några appar jag har installerat nyligen då jag upplever att jag har haft dålig batteritid sedan jag bytte rom.

2. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Wifi kan vara ibland vara en ganska så duktig batteritjuv. Jag brukar köra utan Wifi på natten om jag inte har laddar till hands. För mig för det världens skillnad.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jo, jag också egentligen. Men det är väl inte wifi som väcker telefonen med jämna mellanrum? Det måste väl vara någon app?

4. loreli

loreli Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Synkronisering gör den väl awake, alltså mail och sådant. Kolla om du har telefonen inställd på att kolla tokofta på allt som synkroniseras även mitt i natten.

Google Services vet jag inte vad det kan vara, men annars verkar det ju vara WiFit som ätit mest.

5. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    BetterBattery Stats är kanon. Kostar en liten slant men ger bra koll på partial wakes :-)

Sent from my MK16i using Tapatalk

6. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Har Tasker som håller koll på det ;)
    auto sync är bara på 5 min var tredje timme mellan 9 på morgonen och 9 på kvällen så det är det nog inte

Får väl kanske kolla på det. Jag har provat where's my droid power men det ger ingen vidare information. Appar som är uppenbara strömslukare verkar inte synas där...

Gjorde en factory reset men började få force closes på Market. Flashade om Google-apparna men det löste inte problemet så jag gjorde en restore av en 12 dagar gammal nandroid. Vi får se om det löser problemet. I så fall måste ju det innebära att jag har installerat något skräp de två senaste veckorna :)

7. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    I natt somnade jag med 100% och vaknade med 100 :) nu får jag börja installera några appar i taget och se om jag hittat vilken som håller telefonen vaken. Lär nog ta några dagar...

Nu vet jag vad Google service är. Jag tryckte på det i batteristatistiken och fick då upp en liten lista över vad den gör. Det verkar vara sync men även positionering enligt telenätet. Jag ska prova att stänga av det och se om jag får bättre batteritid