Problem: Hitta en äldre samsung stock, den innan XXELLA

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by Wiruz, Mar 27, 2013.

1. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej jag vill inte ha Samsungs fix som blåser mig som konsument. Jag vill försöka hitta en rom där (OM) minnet är trasigt så dör luren istället.

1. vart kan jag hitta en bra rom?
    2. Måste jag köra in den via CMW eller kan jag köra den via vanliga download mode?

Kies går inte att installera på min burk så isf från externa minneskortet

*Löst det* Hittade en gammal samsung sunkrom!

Last edited: Mar 27, 2013
  2. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Fix som blåser dig som konsument? WTF!

Ute efter en ny telefon eller?

3. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ehhh?? Samsung har släppt en fix som tätar trasiga delar i internminnet. Jag vill inte ha den fixen då jag anser att betalar man 6000:- för en telefon så skall hårdvaran vara därefter. Samsung gör detta för att slippa byta mainboard på telefonerna. Jag anser att jag inte behöver Fixen då jag hellre tar ett nytt mainboard ja!

Du får gärna ha en trasig telefon om du vill! Jag betalar hellre för en hel !

Atilla likes this.
  4. tcntad

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Du har den buggen?
    Min har aldrig krånglat, vare sig fryst eller dött, visserligen kan det fortfarande hända men med 404 och 412 så har det inte hänt nåt på 9 månader.

5. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inte mycket om detta men om de har släppt en fix (mjukvara) som fixar ett fel i hårdvaran måste väl det ha varit något fel på mjukvaran från början? Mjukvaran kan ju inte fixa något trasigt mainboard precis..

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

6. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Du vet hur Diskcheck fungerar i windows? Det ringar in det skadade området och säger att här kan inget skrivas. Dvs ett trasigt område (I hårvaran) i detta fallet internminnet. Det är fel på hårdvaran från början men Samsung mörkar det genom att blåsa sina kunder på det här sättet

7. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

MINA ENHETER

Hårdvaruproblemet är inte fixat och kan aldrig fixas med en mjukvarupatch! Problemet har docks gåtts runt på så sätt att nu när data skrivs till dåliga sektorer på minnet så fryser/hänger telefonen sig istället och när telefonen "ohängt" sig så är nu den del av minnet borta för alltid.

Innan denna "fix" så kunde telefonen bara stendö och minnet var kaputt för all tid och framtid.

Samsung blåser dock inte sina kunder, de försöker åtgärda det problem som existeras genom att kringgå det. Jag tror att de moderkort som väl byts ut är safe, de har knappast råd att blåsa sina kunder. Att moderkorten inte byts är inte Samsungs fel, det är reparatörerna som är dumma i huvudet.

8. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja vi delar inte samma uppfattning :) . Jag anser att är det barnsjukdomar så skall dom också byta det som är kaputt! I det här fallet så betalar man för trasig hårdvara.

Jag har gjort detta till en princip sak och kan inte släppa att jag går omkring med en trasig telefon trotts att den kanske fungerar som den ska!
    Samsung kan buttfu..a folk hur mycket dom vill men inte mig iaf!

Hur som helst så fungerar min lur än så länge men frågan är hur länge?

9. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

MINA ENHETER

Rysk roulette, o.s.v. ^^

#YOLO :P

10. tcntad

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Men samsung "buttfuckar" ju inte sina kunder? De gör ju vad man kan för att fixa det..

Jag själv har en S3a med Insane chip, skannade sektorer men inga dåliga hittades, visst den kanske dör imorgon men sowhat.. Då blir det en S4a^^

11. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack AsciiAscii; och WiruzWiruz; för svar. Visste som sagt inte hur fixen funkade, tyckte bara att utifrån vad jag läste det var märkligt att Samung "fixade" mobilerna..

12. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du förlorar utrymme på minnet (Det blir mindre) Du kan alltså lagra mindre och mindre data på internminnet. Du tycker alltså inte att det är något fel med det?

Det är som att du köper en hårddisk som säger att du skall kunna lagra en viss mängd data. 4 månader senare så rasar det kluster och du börjar förlora utrymme då disken börjar ge med sig. Windows täpper till dessa rasade kluster genom Checkdisk. Det som är poängen är att när det väl börjat så kommer det hända igen i rask takt. Men det är tur att det finns konsumenter som accepterar detta för företag som gör bort sig!

13. tcntad

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Wow...
    Har jag sagt att det INTE är fel? Självklart skall du byta när det väl händer eller har hänt, inte producera felet själv bara för att få den bytt..

PS. Jag lagrar absolut inget viktigt på det interna minnet, min S3a och alla andras har plats för externt sdkort.. Inte ens spotify spellista sparar jag på det interna..

14. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tekniskt sett borde jag fått det utbytt redan då hårdvaran är trasig.Då jag inte får det så hjälper jag till

15. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det vad fixen gör? Har faktiskt inte hittat någon säker info om vad felet är eller vad fixen gör.
    En länk skulle vara trevligt till en skapligt tillförlitlig källa.

Köper du t.ex en ssd disk till datorn så har du en del av ssdn som du inte kan använda. Som är reserverade för att sektorer blir dåliga. Du märker det dock inte som användare.

Min gamla s2 går hur fint som helst trots insanechip. Efter inaktivering av mmc cap erase kommandot i kerneln så funka den som den skulle. Nu är det inte samma sak, men jag målar inte fan på väggen innan jag är säker på min sak.

Har du info så dela gärna med dig.

Last edited: Mar 28, 2013
  16. cruZZade

cruZZade Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Fullständigt överdrivet, för majoriteten kommer chippet inte ställa till med något under telefonens praktiska livslängd. Här på forumet låter det som att varannan telefon med Insane kommer att förlora hälften av minnet inom ett halvår. Trams.

vulfgar, masze and Boss302 like this.
  17. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Telefon:
    16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    16 Pro Max
    ROM:
    iOS 18.6
    Telefon 2:
    12 Pro Max