Problem: Hitta.se + Samsung Galaxy S2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av norda83, 28 jul 2011.

1. norda83

norda83 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Har nyligen bytt från iPhone 3GS till Samsung. Är riktigt nöjd hittills men jag har ett problem med appen hitta.se

Tar det från början: Laddade ner appen och började exprimentera, gick bra att lägga till kontakter till en början (bockade i via dispayalternativ att den skulle hämta alla kontakter) telefonen synkade nummer och allt blev synligt. Men sen bara så där, vet inte om det va i samband med att jag loggade in på mitt google konto så slutade den spara mina kontakter från hitta.se, appen säger att dom sparats men dom finns inte, inte någonstans, inte på google kontot, inte i telefonen. Om jag däremot provar att spara samma nummer igen så står det att kontakten redan finns.

Provade installera om telefonen, den va så pass ny så jag hade inte fyllt den med något än, funkade att spara ett nummer, hamnade i "övriga kontakter" men blev synlig i telefonen.. Loggade in på google igen, sedan dess sparas inte kontakterna.

Kan någon vänlig själ hjälpa mig reda ut detta..

edit: Om man går in i kontakter och klickar fram menyn, där synka kontakter osv finns.. Där finns en sak som heter "slå samman med google" vad har det med allt att göra? Har provat den, men inget nytt händer. Men vad är den funktionen till för?

edit 2: Problemet löst, jag synkade nämligen min sambos kalender, och då jag inte valt "kom ihåg mitt val" när jag sparar nya nummer så tog telefonen första på listan, och det va uppenbarligen inte mitt google konto.. Utan kontakterna sparades på hennes google, och dom kontakterna synkade inte jag.

edit 3: mitt problem fortsätter, den sparar ändå numren till hennes övriga kontakter, fast mitt konto är "huvudkonto" Fattar nada nu.... Provade tom att göra ett nytt google konto som hamnar efter mitt i bokstavsordning, det spelade ingen roll.. Snart skiter jag nog i det här.

Last edited: 28 jul 2011
  2. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Ehm, jag vet inte riktigt hur hitta funkar men ska du synka din sambos kalender ska du inte lägga in hennes google-konto i mobilen, hon ska dela ut sin kalender till dig..

3. norda83

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja då är bara frågan, hur synkar jag bara hennes kalender, för just nu gör jag som du skriver, synkar hennes konto, men bara kalendern.. Däremot så måste jag i dagsläget synka kontakter också för att få "mina" hitta.se kontakter synlig.

Har du någon vettig guide på hur man synkar en google kalender på ett enkelt sätt utan att lägga till hela hennes konto.

Tack för ditt svar.

4. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
  5. norda83

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

6. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Gå in till ditt google och prenumerera på hennes kalender...

Subscribe to calendars in Google Calendar - Google Calendar Help

EDIT: Jag backar....om hon har delat sin kalender med dig, du bordre behova bara gå in till din kalendar inställningar i din telefon och under "Kalendrar", bocka in hennes. Då visas det.

Last edited: 28 jul 2011
    norda83 gillar detta.
  7. norda83

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick till det! Va kanske för lätt, är van att ta dom svåra vägarna här i livet :)
    Tack igen!

Nu funkar det, samt hitta kontakterna sparas på MITT konto ;)

8. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon: