hittar ej SIM-kort

Diskussion i 'Allmänt' startad av hobbitar, 28 aug 2012.

1. hobbitar

hobbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Tjejen fick tillbaka sin mobil idag efter att den har varit på lagning pga trasig mikrofon (xperia u) men nu verkar mobilen inte hitta sim-kortet när man startar den.

Finns det något sätt att åtgärda det här själv på eller måste vi surt åka och lämna in mobilen igen?
    Kan tillägga att när den lagades uppdaterade dom även mjukvaran, kan det möjligtvis ha något med det att göra t ex att simkortet inte funkar med den nya mjukvaran?

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Har ni tagit ut SIM-kortet, putsat lite på det och stoppat dit det igen? Har ni testat med ett annat SIM-kort?

3. uloxh

uloxh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det kan vara så enkelt att du bara behöver starta om telefonen, det funkade för mig, dock med en S3 men det kan vara värt ett försök :)

4. hobbitar

hobbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vi har provat allt som går inkl rengjort sim-kortet och startat om mobilen. Sim-kortet fungerar perfekt i hennes andra mobil så jag är nästan 100% säker på att det har hänt något när mobilen har varit på lagning.

Jag har inte möjlighet att testa mitt sim-kort i hennes mobil eftersom jag har ett micro-sim.

Det blir till att köra några mil idag igen och lämna in mobilen, när vi hämtar ut den nästa gång kommer vi testa den grundligt innan vi åker från butiken.....