Problem: Hittar inte bluetooth headset

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av LinusT, 21 dec 2011.

1. LinusT

LinusT Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon annan som haft problem att para Noten med bluetooth headset. Min Plantronics Discovery 975 dyker inte upp vid sökning. Det funkade kanon från gamla HTC Desire. Några idéer?

2. Stratan

Stratan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag hade det problemet med mitt MW600. Efter att ha slitit bort några tussar hår så googlade jag fram headsetets manual. Där stod att jag skulle göra en "viss" knapptryckning (långtryck på on/off-knappen om jag minns rätt) för att den skall bli synlig.
    Inte mindes jag att jag gjorde det första gången när jag skaffade mig det för c:a 2 år sen...

Hoppas det löser sig för dig.

LinusT gillar detta.
  3. LinusT

LinusT Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah, ditt svar blev en ledtråd i rätt riktigt. Tidigare har jag testat att starta upp headsetet igen och göra en sökning utan resultat. Nu provade jag igen men efter att det ha startat upp som normalt fortsatte jag att hålla ner callknappen. DÅ, efter ytterligare 5-6 sek dök den upp som synlig i mobilen. Att detta extra "longhold" skulle vara så omöjligt att hitta på nätet. Tack för puff i rätt riktigt :)

4. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Detta var jag menade med länken till Plantronics pairing guide, men orkade inte förklara i helhet om paira på nytt och det fick jag av egen erfarenhet med MW600 också som inte hittade 1 gången. :)

5. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Headset, eller iallafall mw600 vad jag vet, är alltid inställa på parningsläge första gången man startar det. Om man byter telefon måste man para om dem precis som ni sa!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

6. Stratan

Stratan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Härligt Linus.

Kul att det hjälpte!