Hittar inte "cd:n" eller sd-kortet

Diskussion i 'U8100/U8110 & U8500' startad av Beagle, 30 okt 2010.

1. Beagle

Beagle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hej,

Jag kan inte längre komma åt sd-kortet eller cd-emulering från mobilen.
    Enheterna dyker upp cd-drive/Removable disk beroende på om jag har valt mount eller ej, men när jag klickar på disken så får "Please insert disk..."
    De var ett tag sedan jag pillade med denna denna telefonen. Men det ända jag kan minnas att jag lagt in är superboot och sen gjort factory reset.

Någon som har tips? Tänkte nämligen testa köra in amora och kallt kaffes rom.

2. Beagle

Beagle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Alterntivt om någon kan lägga upp usb drivers så borde jag kunna flasha om.

3. Beagle

Beagle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Löste sig efter att jag körde in den senaste rommen (genom att ftp:a över den wia wifi)

Last edited: 30 okt 2010
  4. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Ett hett tips annars är ju att plockar ur microSD kortet och stoppa det i datorn och lägga över ROM:en. (om man nu har en microSD kortläsare).

Hursomhelst, anledningen till att du fick problemet är att just det där händer om man raderar /data/cdrom/autorun.iso. Otroligt korkad lösning från Huawei efter factory-reset troligen gör just det att den rensar hela /data. Jag har dock aldrig testat en factory-reset från menyerna men eftersom du fick just det problemet så verkar det vara vad den gör. Jag har inte stött på någon annan Android telefon som har en sådan lösning som Huawei har.

I min custom ROM har jag löst detta genom att flytta autorun.iso till /system (där det fanns gott om plats) och symlänkar sedan ut den på /data vid varje boot. Det gör att den klarar en factory-reset och dessutom frigörs 25Mb på /data.