Hej på er, har blivit inspirerad av er här på forumet och vågade mig på att köpa en svart magic(32B) från tyska ebay för 316€ i veckan. Nu har jag den i handen och ägnade natten åt att läsa igenom wikin här om byte av ROM.
Nästan allt funkar som jag vill, tänkte bara kolla om jag kan få hjälp med en fråga som kanske är urbota dum, men sätter käppar i hjulet för mig
Har laddat ner SDKn och rätt recovery rom, installerade drivrutinerna med luren i debugläge och det verkade gå fint, för det gick att tanka över recoveryfilen och starta den imagen (recovery-RAv1.2.0G.img). Började med att göra en backup som såg ut att gå bra enligt prompten.
SEN började det strula... då tänkte jag ju göra som det stod och hämta över filerna från minneskortet men kom inte åt det. Kunde se enheten efter omstart som F:\ men "Sätt i en disk i flyttbara enheten, blabla" var allt jag fick.
Tänkte att det kanske inte gick när den var i debugläge så jag stängde av det och startade om. Samma sak. Fick för mig att jag gjort något dumt så jag gjorde en systemåterställning och installerade drivrutinerna igen(fick inte usbdeview att göra något alls) och står kvar och stampar på samma punkt.
Det fastnar i "säker borttagning av maskin" och även om jag tar bort enheten via enhetshanteraren/startar om datorn eller vad som helst och lägger till den igen så går det inget bra.
I brist på andra ideer så formaterade jag kortet via telefonen, men inte. Kan tillägga att jag aldrig kopplat telefonen till datorn innan så jag har aldrig sett nåt minneskort.
Har letat runt lite men det känns som att de flesta guider liksom är förbi det där stadiet jag är på...`
Är det någon som kan komma med ett bra tips?
Last edited: Aug 15, 2009