Hittar inte minneskortet, windows vista

Discussion in 'Magic' started by Bad_llama, Aug 15, 2009.

1. Bad_llama

Bad_llama Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej på er, har blivit inspirerad av er här på forumet och vågade mig på att köpa en svart magic(32B) från tyska ebay för 316€ i veckan. Nu har jag den i handen och ägnade natten åt att läsa igenom wikin här om byte av ROM.

Nästan allt funkar som jag vill, tänkte bara kolla om jag kan få hjälp med en fråga som kanske är urbota dum, men sätter käppar i hjulet för mig:o

Har laddat ner SDKn och rätt recovery rom, installerade drivrutinerna med luren i debugläge och det verkade gå fint, för det gick att tanka över recoveryfilen och starta den imagen (recovery-RAv1.2.0G.img). Började med att göra en backup som såg ut att gå bra enligt prompten.

SEN började det strula... då tänkte jag ju göra som det stod och hämta över filerna från minneskortet men kom inte åt det. Kunde se enheten efter omstart som F:\ men "Sätt i en disk i flyttbara enheten, blabla" var allt jag fick.
    Tänkte att det kanske inte gick när den var i debugläge så jag stängde av det och startade om. Samma sak. Fick för mig att jag gjort något dumt så jag gjorde en systemåterställning och installerade drivrutinerna igen(fick inte usbdeview att göra något alls) och står kvar och stampar på samma punkt.
    Det fastnar i "säker borttagning av maskin" och även om jag tar bort enheten via enhetshanteraren/startar om datorn eller vad som helst och lägger till den igen så går det inget bra.

I brist på andra ideer så formaterade jag kortet via telefonen, men inte. Kan tillägga att jag aldrig kopplat telefonen till datorn innan så jag har aldrig sett nåt minneskort.

Har letat runt lite men det känns som att de flesta guider liksom är förbi det där stadiet jag är på...`

Är det någon som kan komma med ett bra tips?

Last edited: Aug 15, 2009
  2. gruffy

gruffy Kid Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Du har klickat på "mount" i telefonen efter du satt i USB kabel? (Finns på notify-menyn) Om man inte gör det, så delar inte telefonen med sig av SD-kortet.
    Mvh
    Gruffy

3. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Står du i recovery läget så kan du inte köra drag 'n' drop i windows utan du måste använda kommando prompten och köra kommandot "adb push fil /sdcard/fil"

Last edited: Aug 15, 2009
  4. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Testa med en annan dator för att se om problemet ligger i telefonen eller i datorn.

5. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

MINA ENHETER

Det är som gruffy säger. man måste mounta kortet för att kunna överföra filer.

6. Bad_llama

Bad_llama Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack så mycket, nu funkar det! :) :)

Ska ta och hämta en manual så jag slipper komma med fler av den här kalibern, kändes som jag missade nåt rätt basic, heh.

Så, nu till nya ROMar!