Hittar inte mitt sd kort

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Daniilo, 18 jul 2010.

1. Daniilo

Daniilo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alltså, jag tog ut mitt sd kort för att visa någon, sen satte jag tillbaka det, jag trodde allt var som vanligt, men när jag ska föra över något till mobilen från datorn så kommer det inte upp "mount sd".. Så jag tittar i settings och där står det "Unavailable" på allt som har med sd att göra. Lite ironsikt att jag igår beställde ett 16bg sd kort och efter det så sluta det och funka :P Men jag behöver mitt kort i några dar iaf, så vet någon vad jag kan göra så att mobilen hittar det?

2. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har också råkat ut för ungefär samma sak.

MEn jag tog inte ens ur det, utan jag uppdaterade telefonen till nya officiella 2.1-rommen och sen LCR 1.7.2 och körde sen titanium backup för att återställa appar och inställningar.

Det lustiga är att jag kan se filer på sd-kortet ifrån ES file explorer på telefonen, men kan alltså inte mounta den för PC och det syns inte heller i inställningar->SD card.

Jätteskumt.

Undrar om det har att göra med antingen LCR 1.7.2, titanium backup eller något annat...

3. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nu har jag fått svar från Malez.
    Det var tydligen något kännt fel med deras LCR 1.7.2.

Testar patchar just nu.
    Den första funkade sisådär.
    Kunde inte ha disable data connections för mobile networks på för att få den att funka, men om det inte var satt så funkade den!
    Ska testa en andra patch som jag fått från honom nu.

4. Daniilo

Daniilo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah, ja fick ju mitt 16bg så det är inga problem för mig längre!