Hittar inte ringsignaler på SD-kort.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av ErOx, 29 jul 2010.

1. ErOx

ErOx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej.
    När jag lägger över en ringsignal till minneskortet (mappen media och sen mappen ringtone), så finns inte signalen med i listan som jag väljer ringsignal ifrån. Testat att starta om utan resultat, någon som vet en lösning?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

2. JeppeJ

JeppeJ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Skapa en mapp på ditt sd-kort som heter "audio" och i den mappen skapar du mappar med namnen "notifications", "alarms" och "ringtones". Om du lägger dina ringsignaler i mappen ringtones kommer de att synas i listan när du väljer ringsignal.

3. ErOx

ErOx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Redan testat det, får ändå inte upp den i listan.
    Grejen är den att i mappen media/audio/ringtones (där Ringdroid sparar sina filer) har jag lagt ringsignaler innan och sen bara startat om telefonen så har dom dykt upp i listan, dock inte denna gången.

Men inte ska man väl behöva starta om telefonen varje gång man lägger till en ny signal?
    Lite smått irreterande detta...

//ErOx

4. efex

efex Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Prova den gamla stilen, öppna låten i mp3-spelaren (htc-programmet), välj att du vill ha den som ringsignal där. Det ska iallafall fungera (om du ens har htc's grejer kvar, vet inte vad du kör för ROM) :)

5. ErOx

ErOx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Inte ens det fungerar.
    Jag tar mig fram till låten via "ES File Explorer" väljer att öppna den i HTC spelare, dock kan jag bara lyssna på låten, inte trycka på något som gör att jag kan sätta den som ringsignal.

Jag kör orginalrom