Problem: Hittar inte romen i recovery mode

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av seaflower, 18 december 2013.

1. seaflower

seaflower Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå där, sitter just nu och har smått panik efter att ha fuckat upp totalt. Uppdaterade telefonen till cyanogenmod 11 från 10.3 men då några appar inte funkade tänkte jag gå tillbaka till 10.3. Sagt och gjort väljer jag 10.3 versionen under nedladdningar i vanliga inställningsappen.

Telefonen startar om sig när det laddat klart står det något i stil med android process failed och det går inte att trycka någonstans. Går in i Recovery mode men hittar där ingen rom och telefonen går inte att starta. När jag kopplar in telefonen i datorn hittar den inte telefonen.

Vad gör jag nu? :(

2. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

vad är inställningsappen? 10.3, 10.1.3 eller 10.2 typo, eller pratar vi om något annat än cyanogenmod versioner?

edit: kommer du in i custom eller stock recovery?
    Oftast krävs en factory reset efter flash för att luren ska kunna boota.
    factory reset med stock recovery rensar även /sdcard.

Du kan alltid köra in samsung mjukvara med odin eller heimdal. o sedan börja om.

har du något micro sdkort som du kan lägga zippen på?
    med custom recovery brukar det gå fint att ansluta till luren med adb o pusha zipfilen du vill installera till telefonminnet. (finns bra adb guider på xda)

Last edited: 18 december 2013
  3. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Vad har du för rom och recovery? cwm? Självklart hittar datorn inte telefonen när den inte är på/har OS.

4. seaflower

seaflower Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Löste det genom att lägga in senaste cyanogenomversionen och gapps på sd-kortet med en adapter och sen trycka in sd-kortet i mobilen och ladda upp.
    Funkade galant.