Problem: Hittar inte SIM-kort

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Cepetomte, 28 sept 2012.

1. Cepetomte

Cepetomte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej hej

Ska låna sambos Note lite grann men får den inte att funka med mitt SIM-kort. Telefonen säger bara "Inget SIM". Det som har hänt är följande:

1. Telefonen har varit inne på reparation för buggig skärm, efter det inga problem
    2. När vi hämtade telefonen åkte den in igen på reparation eftersom verkstaden hade repat skalet
    3. Efter reparation nr 2 åkte den in igen pga repor på ett nytt ställe
    4. Efter reparation nr 3 ser den bra ut, men hittar inte mitt SIM-kort

Vi har testat med min sambos mikrosim-med adapter och det funkar. Vi har även testat med ett comviq SIM och det funkar, men mitt Halebop 3G kort fungerar inte. Misstänkte att det var ett gammalt kort så jag beställde ett nytt och det är samma sak med det! Är det någon som har några tips på vad tusan det är som pågår? Det är garanti kvar på den så jag antar att vi kan lämna in den igen men tänkte om det är något som vi har missat.

Tack på förhand. :teeth:

2. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603

MINA ENHETER

Att skicka in för repa på skalet är faktiskt onödigt, då kostar inte många kronor att köpa nytt (speciellt på ebay).
    Det enda jag kan komma på är telefonen låst hos viss operatör vid köpet?

3. Mabrotnosh

Mabrotnosh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Varför ska man betala för ett nytt skal på eBay när man lämnar in en repfri telefon till serviceverkstad och får tillbaka den repig? Vad gör man då? Jo man lämnar in den igen för att få det åtgärdat. Man förväntar sig att telefonen kommer tillbaka i det skick man lämnade in den.

Telefonen är inte operatörslåst förövrigt och borde fungera med alla simkort.

4. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603

MINA ENHETER

För vi alla vet hur Anovo är och att få tillbaka en telefon från en service verkstad helt repfri är liten. En person som sitter och lagar 100 tals mobiler dagligen. Det sista man tänker på är ta på silkesvantar, för varsamt hantera mobilerna och få det lagad är viktigare.
    Att skicka in igen när telefonen fungerade utan problem, riskerar man att få tillbaks den med annat problem och inte på tal om tid det tar.

Som trådskaparen skrev, så fick man tillbaks telefonen fungerande, men skickade tillbaka till Anovo p.g.a en repa på skalet och sen fick tillbaks den med SIM kort problemet.

Men nåja, om du/ni vill hålla på och skicka in till Anovo för få en prefekt fungerande telefon tillbaks utan repor. Det kommer ta månader innan det kommer vara löst, speciellt när det gäller Anovo och vi som har skickat in till Anovo. Vet hur dom hanterar service ärenden med mobiler.

5. Mabrotnosh

Mabrotnosh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

delta service