Hittar inte simkortet...

Diskussion i 'Desire HD' startad av mistluren, 6 feb 2011.

1. mistluren

mistluren Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

När jag haft min telefon ute..så att den blivit kall...baksidan känns liksom lite kylig...
    händer det med jämna mellanrum att den plötsligt stänger ned och meddelar att den inte kan hitta simkortet... då måste jag starta om den, och helst när den blivit lite uppvärmd också...
    Är detta ett problem någon känner igen ?

2. htcds

htcds Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, jag har samma problem, kan hända flera gånger per dag. Kan det verkligen bero på kylan? Jag får dra ur simkortet och stoppa tilbaka det innan omstart, då fungerar det igen.

3. Nfskillen

Nfskillen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Hänt mig med men jag brukar öppna luckan trycka tillbaks simkortet som glidit ut 1 mm typ och sen starta om så funkar det.
    Har hänt 2-3 gånger :S

4. mistluren

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tja..inte vet jag om det beror på kylan....men ..den koppling jag gjortär att när telefonen känns kall kan det hända att den plötsligen inte hittar simkortet. Behöver inte greja med simkortet..räcker med att starta om...

5. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

tror inte det är kylan då många upplever simkorts problem på DHD. (även jag hade det, trots uppdateringar, och utbytt telefon)

6. Pexxe

Pexxe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S6 Edge+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S6 Edge+
    Har hänt för mig med

Hände för mig med. Jag hade precis satt på invisible shield skydd. Hade stängt av telefonen å va väldigt noga med att inte spraya på för mkt av den medföljande vätskan och även se till att det inte rann in i telefonen. Har satt på flertalet på andra telefoner så man har lite rutin på detta nu. När jag sedan startar telefonen hittar den inte simkortet, blev jävligt nervös å trodde jag hade lyckats få in fukt i telefonen fastän jag hade vart väldigt försiktig. Efter väldigt många försök med att sätta i och ta ut simkortet, även testa med andra kort. Telefonen stängde av sig hela tiden. Sen helt plötsligt bara starta den och simkortet hittades. Detta är första och enda gången det har hänt mig hittils, har ägt telefonen i ca 2 veckor och förhoppningsvis den enda. Är förövrigt en av dom som har glapp vid batteriluckan, dock hjälper det inte att byta lucka för min del utan jag verkar ha fel på bakstycket och väntar svar från HTC om åtgärd. Kan detta vara en orsak? Vet inte vad "kontaktskenorna vid/på batteriluckan gör eller är till för. Någon som har koll på detta?
    /Peter

7. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

det kan nog vara så pexxe, att pga glappet som finns att man får simkorts problem?
    jag hade sådant problem också.
    även om man tog loss luckan och satte på för minska glappet ibland då

8. Ekbåge_1

Ekbåge_1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ur personlig synvinkel så ser jag sambandet mellan kyla och att telefonen tappar kontakten med simkortet.
    Förra veckan var jag utomhus och jobbade hela veckan och hade stora problem med att telefonen tappade kontakt med simkortet.
    Innan detta har det inte hänt en gång och inte heller efter.

Sammanfattning: Kylan påverkar!

9. mistluren

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Juicedefender...

..kan kanske ha varit boven.
    Jag har bytt simkort och stängt av juicedefender..och sedan inte haft något porblem...
    Fan vet...

10. Kricko70

Kricko70 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är helt övertygad om att det är kylan, händer även om jag har telefonen i jackans innerficka och har täckväst utanpå, efter ca 15min ute i -10 så tappar den kontakten med SIM-kortet. Det funkar inte med att bara trycka in SIM, utan jag måste vänta tills telefonen har blivit varm.

Har även samma problem om det blir lite kondens, tex under hösten (några plus ute) då telefonen låg i jackfickan under en lång promenad, jag blev knappt svettig men det blev "imma" på telefonen.