Hittar inte videosamtal på wt19i

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Skuggvarg, 15 mar 2012.

1. Skuggvarg

Skuggvarg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

(eller Live with walkman, som den också kallas)

På min Samsung Spica kunde man välja om man ville ringa röst- eller videosamtal men hur jag än letar hittar jag inget sånt alternativ på denna mobil. Känns som de gömt alternativet. Nån som kan hjälpa mig? Har ingen manual att tillgå just nu och hittar ingen info på nätet.

2. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Android stöder inte videosamtal, Samsung har dock lagt till den funktionen i sina telefoner men jag tror inte det är någon mer tillverkare som gjort det.

3. Skuggvarg

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

W00t??? o_O

Här har man dubbel kamera och fria videosamtal inom Tre men kan inte köra videosamtal? Fan, vad sunkigt. :(

Så...inga appar som kan fixa det då? Enligt Tre skulle möjligheten finnas inbyggd i mobilen men å andra sidan kanske deras support är totalt okunnig. Annars blir det till att skaffa en Samsung-mobil då. :cry:

4. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Jag skulle nog säga att du annars borde titta på videosamtal via internet. Funkar med google talk från android 4. Det är ju inte speciellt bra varken ljud eller bild på vanligt 3G videosamtal.

5. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Alltså på Android och iphone så är det Skype och liknande lösningar som gäller. De är billigare oxå

6. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Sedan Android 2.3.4 finns det stöd för videosamtal via Gtalk etc.
    Sen finns ju tango, skype etc för crossplattform.

7. Skuggvarg

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Dryyygt... :(

Jag får väl testa Tango då, för jag störde ihjäl mig på att jag var tvungen att registrera ett konto på Skype men Tango har jag hört ska vara simpelt och bra, utan kontokrav. Varför jag ogillar att använda ett externt program är dels för att...ja, du måste starta det där externa programmet, och dels för att varje gång jag vill ringa ett vanligt samtal poppar ALLA såna där program upp samtidigt och mobilen frågar vilket program jag vill använda för att koppla upp samtalet. Tack, jag vill ringa med min mobil, tack så mycket...

Billigt, måhända, men jag ringer ju redan gratis videosamtal inom Tre, och billigare än gratis blir det inte. Men hur mycket kostar videosamtal via Tango, Skype och såna program? Blir det bara datakostnad då?

Intressant att Tre erbjuder gratis videosamtal inom sitt nät, men sen finns det ingen möjlighet att använda det i mobilen utan att använda externa program... o_O

8. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tja, det finns ju några lurar som inte är smartphones som har främre kamera och klarar den traditionella videosamtalet. Och det är sant att när du skall ringa videosamtal så måste man krångla med val. Men de flesta videoappar skall klara att om någon annan ringer till dig till t ex tango, så skall det bli som att det ringdes precis som vanligt. Du bara svara, och den appen tango vaknar som sagt. Skype måste man däremot vara online tror ja?

9. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Tango vet jag inte, men med Skype är det gratis om du ringer till en annan Skype klient (vilket är en förutsättning för videosamtal).

Tja, det är väl därför det är gratis. ;)
    Testa GTalk som Holck föreslog.