HJÄLP, är den installerad ICS 4.0.3 eller vad?

Diskussion i 'ASUS' startad av ynosagev, 4 mar 2012.

1. ynosagev

ynosagev Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skrev nyss på USA sida, bifogar det här, svara på Svenska om du vill
    , skickar med bilder nedan.

Hello

I have test lot of time to install ICS 4.0.3 but as you can see, there is still 2.3.1 in meny. There is no more available downloads so I have got all that I got.

I have not have this here tf101 so long time, so I dont know how it was before, but I think I still got 2.3.1 version as it shows in meny, but why I dont got

that update? I have try everything from wipe, reinstall etc etc Tried to flash, but I dont found any complete guide for it, so I drop it, and I am ok if I can got

that 4.0.3 version, that is good enough for me.

Please help me

Här finns bildera: http://www.transformerforums.com/forum/ice-cream-sandwich/17197-please-help-me-have-i-already-install-ics-tf101-dont-got-any-update.html#post147518

Last edited: 4 mar 2012
  2. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nja, eftersom plattan kom med Honeycomb (android 3.0) så tror jag inte du har 2.3.1

Skulle uppskattas om du lade upp bilderna på en sida som inte kräver inloggning :)
    Annars är det bara att googla på bilder på Transformer med ICS och jämföra sida vid sida.

3. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

2.3.1 skulle iofs kunna vara kerneln?

4. ynosagev

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

givetvis 3.2.1

Givetvis 3.2.1 ska det stå, blev lite väl fort skrivet där.

Hur som helst, får icke ics 4.0.3 att fundera på min Asus TF101, B50XXXXX

Har provat allt som jag kunnat, ominstallerat femtioelva gånger, lagt in det

ena med det tredje på sd-micro kort, testat alla olika firmware som finns,

försökt mig på att roota den, har ominstallerat coldboot antalet gånger, men

det kommer ännu inte upp någon ruta ang uppdatering till ICS, grrrrrr!!!!!

Tömt chacheminnet, satt in och ut lilla micro-sd antalet gånger, hardreset,

utan någon som helst framgång.

Har jag sådan super otur att jag fått en sådan platta som det är krångel med?

Har läst liknande trådar om en massa tips, gjort allt detta, men lik tusan så

vill det inte funka.

nvflash till "store firmware" funkar, men går icke uppdatera:(

Börjar bli less, snälla hjälp mig

5. Ampakin

Ampakin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Skriver från telefonen nu så jag gör helst inte det åt dig men.... har du kollat på asus sida om de har släppt romen där än? Du sitter ju inte i båten för att du inte får uppdateringen OTA menar jag, de släpper ju den på supportsidan när den har rullats ut..

6. ynosagev

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Romen? Menar du firmware eller vad?? Givetvis har jag ju kollat på Asus hemsida, du kanske inte har någon sådan tf101 platta själv? Det har ju pratats mycket om den iaf, att det släppts ICS 4.0.3 men jag får inte upp någon "update" möjlighet, grrrrr

7. ynosagev

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Äntligen, nu är det ordnat, installerade den "nvflashWW.7z" vet inte om det är att rekommendera för jag vet inte hur det kan påverka garanti etc, men spelar ingen roll för mig, nu är den fixad iallafall.

Ha de bäst

8. Ampakin

Ampakin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Jo rom, ditt firmware består av bland annat en sådan, och jag har själv en transformer men fick uppdateringen för två veckor sedan så jag har inte haft ngn anledning att kolla asus sida..

Men...
    När utrullningen är klar så lägger de upp filerna på hemsidan så jag hade nog kollat där med lite jämna mellanrum om jag hade varit dig och ville köra helt stock...