Hjälp?! Ainol Novo 7 Basic for dummies... ICS osv

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Holpers, 20 jan 2012.

1. Holpers

Holpers Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena

Har läst massor av trädar om detta men behöver ändå hjälp att få en samlad bild. KaN säkert vara till hjälp för någon mer som inte är jättehaj på hur man hackar sin s
    urfplatta.
    Är ute efter att samla lite lättförståliga nybörjartips i en tråd. Had bör man installera pch i vilken ordning för att plattan ska bli mer användarvänlig osv...

Bakgrund....

Köpte en Novo 7 Basic med 3.2, funkade bra fast var mycket Kina.
    Läste på nätet att den nyare Android 4.0.1 var det man skulle ha.
    Ladade hem från ainol.com , (det tog skitlång tid), installerade enligt beskrivningen, allt funkade perfekt.

Sen vill jag ha lite spelappar till sonen 4år då börjar strulet.
    Läser på nätet att det skall funka fint att ladda ner senaste market.apk och installera, det gick bra att installera men det går inte att starta appen?!?
    Läse ngt om magic code, installerade den, mariet funkar ändå inte.

Skitsamma tänke jag, kan ju ladda ner från market.com, men dt gick inte heller. På nästan alla appar står det att det inte funkar.med min enhet. På vissa står det att jag redan installerat appen fast jag inte gjort det. Hur rensar man sånt? En del appas gick att trycka på installera, får upp en ruta som säger att Hämtningen börjar strax, fast det gör den ju inte såklart.

Måste jag roota? (vet jag inte riltigt vad det är men läst uttrycket)

Vill bara ha en platta jag kan använda, den är ju grym annars

Några tips för en amatör som tycker detta är roligt? Vad ska installeras?

Vill helst ha spelet Blast Monkey, men även Top Truck, wordfeud, Android Market, DragRacing, arkanoid, bowling, Trap och nått coolt bilspel där man använder plattan wom ratt.q

2. bävern

bävern Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Eftersom du kör 4.0.1 så hade jag gjort en factory reset och raderat allt och börjat om från början eller om du raderar allt som du installerat och lägger in 4.0.1 på nytt om du har kvar filen.

Jag följde själv denna guiden till min basic och det fungerade perfekt
    xda-developers - View Single Post - Novo 7 Basic

Tyvärr fungerar inte länken till 4.0.1 då den låg på megaupload som numera är borta, men enligt guiden ska det vara samma då han även hänvisar till ainovos länk.

Min Basic är inte rootad och när du följer guiden kommer du ha en fungerande market och fler appar är tillgängliga än när jag hade 3.2, dock är inte allt på market tillgängligt.

När du har gjort allt enligt guiden så föreslår jag att du laddar hem version 1.3 av magiccode
    [dev]MagicCode---run a arm apk in mips device - xda-developers

Jag kan inte uttala mig om spelen du vill ha förutom wordfeud som fungerar.

Skulle du vilja ha en app som inte är sökbar, så testa om utgivarna har den på sin hemsida för nedladdning, har själv lyckats installera några appar som inte funnits när jag sökt på market men som jag hittat på utgivarens hemsida och då laddat hem appen och installerat via någon filhanterare.

Här är en länk till novo 7 basic forum, där finns trådar om allt möjligt bland annat någon som berör kompatibla spel och appar. Där var en som hade lagt upp en fil med 275 appar men tyvärr på megaupload men förhoppningsvis laddar han upp den någon annanstans.
    Ainol Novo 7 Basic

Last edited: 22 jan 2012
  3. Holpers

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena, det tog lite tid att testa men nu funkar den kalas. Lite tråkigt att inte alla spel funerar men helt ok. Tusen tack.

Youtube fungerar inte för mig, svt play funkar inte. Jag behöver ny Flash tydligen men kan inte ladda ner den ngnstans? Några idéer på detta?

4. bävern

bävern Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

För att få youtube att fungera måste du packa upp denna filen och ut ur den får du youtube samt två andra program.

http://www.mediafire.com/?pe5fjt1o75xf771

Ta bort youtube som ligger på din platta efter du installerat 4.0.1 sen lägger du in den du just packat upp från din dator.

Så gjorde jag, svt play har jag inte provat, kan testa senare under dagen.

5. Holpers

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Wohaa.. Nice

Tack ännu en gång, då funkade YouTube perfekt. Installerade aldrig den innan eftersom jag trodde jag hade den redan.

Plattan blir bättre och bättre, klart värt pengarna måste jag säga.

Det enda jag saknar nu är ett gäng med fungerande enklare spel så sonen kan lira.
    Väldigt tråkigt att inte Blast Monkeys fungerar, då skulle jag få ha min mobil helt i fred från små fingrar. :)

6. bävern

bävern Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Kul att kunna bidra med något, tycker också den blev klart trevligare efter ice cream sandwich och lite mer fungerande appar.

Jag testade att installera blast monkeys men när jag skulle installera spelet fick jag fram ett felmeddelande och jag spelar tyvärr inte mycket spel, men jag ska länka till två trådar som kan vara av värde.

Första länken är till Novo 7 Paladin, men den har samma hårdvara som basic:
    http://tabletrepublic.com/forum/nov...games-novo-7-paladin-share-your-list-608.html

Här är länken till appar/spel som fungerar till basic, ta dig gärna igenom hela tråden även om det tar tid, på vissa sidor kan du hitta länkar till spel som någon lagt upp, om du har gamla 3.2 romen någonstans så har jag för mig den innehåller lite spel, då kan du kopiera över de apk du finner intressanta och installera de.
    http://tabletrepublic.com/forum/ainol-novo-7-basic/list-apps-working-novo-7-basic-262.html

Det är även en kille som börjat utveckla en "rom" där han optimerat en del saker, den kräver dock att du har 4.0.1 eller 4.0.3 och den ska förmodligen fungera på våra också då det är samma hårdvara förutom en kamera, du kan läsa mer om det här om det är något för dig, jag tänker förmodligen lägga in den på min platta framöver och kan då återkomma om jag upplever någon skillnad.

http://tabletrepublic.com/forum/novo-7-paladin/paladin-custom-rom-pinkflozd-600.html

7. bävern

bävern Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Provade nyss att installera SVT play och den fungerade felfritt faktiskt, så prova igen. Jag laddade hem appen via market och testade med två olika filmer/program.