Hjälp ang. inköp av skärmar till Mac Mini M2

Diskussion i 'Apple Macbook & Mini' startad av Droid_296, 1 okt 2023.

1. Droid_296

Droid_296 Guest

Har en Mac Mini M2 som jag vill kunna köra 2st skärmar samtidigt, men har noll koll på vilka anslutningar skärmarna behöver ha.

Någon som kan tipsa om vilka skärmar jag kan köpa för det ändamålet?
    Har inga krav mer än storlek. En 27" och en 24" med 1080p. 24" behöver kunna vinklas så den inte är bred, utan hög. If it makes sense som förklaring. Gärna vilka kablar jag behöver också.

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 851
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är störigt med olika upplösning och storlek på skärmarna när du flyttar fönster mellan dem eftersom det kommer att hoppa, hade starkt rekommenderat två identiska skärmar om det ryms inom budget. Vad har du för budget?

Vad du skall ha för kablar beror helt på vad du köper för skärm, men du kan köpa två stycken USB-C/Thunderbolt->Displayport. Exempelvis: Plexgear USB-C-kabel till Displayport - USB-kablar. Har du redan en HDMI-kabel hemma kan du ju för all del använda den till ena skärmen. De flesta skärmar har minst en HDMI-ingång och minst en Displayport-ingång.

Du har två stycken thunderbolt/USB-C-portar och en HDMI på din Mac Mini M2:

Du kan max ansluta två skärmar åt gången dock, även om det finns anslutningsmöjligheter för tre:

Droid_296 och Bmik gillar detta.
  3. Droid_296

Droid_296 Guest

Budgeten är så billigt som möjligt egentligen eftersom användningsområdet är bara vanlig surf & administration som är användningsområden.

Du sa att man ska försöka köra två likadana skärmar i storlek och upplösning. Om man kollar på 27", har du nå tips/förslag på skärmar som passar att köra med Mac Mini m2?

4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 851
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Här är en lista på 27"-skärmar med QHD-upplösning som inte har TN-panel: 1440p Datorskärmar - Jämför priser och omdömen hos Prisjakt