hjälp angående telefon och abbonemang

Diskussion i 'Allmänt' startad av zyzz, 2 apr 2014.

1. zyzz

zyzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej har nu haft en s3:a i snart två år och funderar på en ny mobil och kasnke nytt abonnemang, gillar dock inte apple så det får bli android.
    Jag har bindningstid på telefonen i två år men såg på telenors hemsida att efter 75% av tiden så kunde man byta telefon och abbonemang, antar att man kan få en ny bara man fortsätter vara kund hos dom då.
    Så först tänkte jag höra vilka telefoner jag ska kolla in, både kommande den närmsta tiden och de som finns ute?
    sen tänkte jag också höra, går det att "förhandla" med telenor och de företagen, typ säga att om jag inte får ett bra erbjudande på en telefon och abonnemang så byter jag till en annan leverantör eller skiter dom i dig då?
    har ni för övrigt tips på bra abonnemang? har hört att comviq student ska vara bra.

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 578
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hej,

gällande abonnemangen så kan du alltid förhandla med operatören. Kolla vad andra operatörer skulle ta för den telefonen du vill ha. Sedan ringer du uppsägningsavdelningen och presenterar det! Antingen ger de dig att erbjudande eller låter dig gå om de inte kan matcha det.

Skickat från min iPhone 5s.

3. geobjork

geobjork Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Jag har bestämt meg för att min mobil i framtiden skal ha plats för två SIM kort. På så vis har man en större flexibilitet vid val av abonnemang. Den stora nackdelen är att man inte kan få köpt en ”high end” lur i Sverige, med två simkortplatser. Man måste då välja den näst bästa lösningen, en DualSim adapter. Jag har en av varje, en LG Optimus L5 ll Dual SIM, (low end), och en Galaxy Note 2 med adapter. På så vis kan jag mixa och trixa med olika abonnemang, och Fogg och Wifog. Efter min uppfatning är mobilbranchen en riktig ”monkey business”, att förhandla med dem så kan man bara förlora i längden.