Hjälp att finna den rätta!

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Noak81, Aug 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noak81

Noak81 Infant Droid Medlem

Hej!

Det sägs ju att den som söker den finner... Jag söker ganska hurtigt nu efter en ny telefon efter att min gamla tro-tjänare och arbetshäst börjat tacka för sin långa och trogna tjänst - min kära s3 i9305! Det enda jag funnit än så länge är beslutsångest!

Saken är den att jag bestämt mig för en kines. Dom har ju börjat leverera coola och bra telefoner för en rimlig näve pengar.
    Ju mer jag tittar runt desto med ångest jag drar på mig. Först var jag bergsäker på en Elephone p7000, sen blev jag ännu mer säker på en p8000 men nu har jag sakta men säkert dragit mig på Ulephone Be Touch 2. Ni som sitter med erfarenhget och kunskap om dessa kineslurar kanske kan vägleda mig lite mer? Finns det någon given vinnare av dessa 3? Finns det fler i den prisklassen och kanske någon som är ännu bättre än dessa 3?

Har en kompis som köpte en p7000 för ett tag sedan och den såg ju trevlig och bra ut men det finns ju fler coola saker där ute.
    Tips på ett bra och säkert ställe att köpa dessa telefoner ni tipsar om (ifall jag nu får tips) skulle också uppskattas.

Snälla jag behöver hjälp! HJÄÄÄÄLP!

MvH Noak och tack på förhand!

;)

2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  3. chraist

chraist Replicant Staff Member

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Titta i denna tråden när du bestämt dig; "Nätbutiker vilka kan jag lita på vid import?" https://swedroid.se/forum/index.php?posts/1731899

Last edited: Aug 16, 2015
    bernard likes this.
  4. chraist

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    bernard likes this.
  5. chraist

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    bernard likes this.
  6. Carre_80

Carre_80 Adult Droid Medlem

Telefon:
    Mate 20x

MINA ENHETER

Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Ulefone be touch 2 ska ha större batteri men i verklighet är det samma som ettan har 2500mah eller nått. Själv skulle jag ta nån av elephonerna eller jiayu s3 om du inte behöver touch-id. Och Lenovo k3 note om du klara dig på 2gb ram (vilket man gör) och bor i en större stad då den inte har 800mhz frekvensen för 4g vilken (nästan) bara används på landet.

7. Noak81

Jag tackar för alla tips. Jag hade typ bestämt mig på att ta ulefone be touch 2 tills just nu precis. Nu hamnade jag tillbaka på ångeststigen... 3gb ram vill jag ju gärna ha.
    Lenovon har jag haft i min hand och den kändes inte som om det var en sådan jag ville ha. Har också haft en p7000 i handen och den kändes ju nice och så. Läste att p8000 skulle vara uppföljaren till p7000 men undrar varför den då är billigare och sitter med en nerklockad CPU. Någon som vet?
    Det som fick mig att nu bli tveksam över ulefonen var att det är ett fast batteri i den. Jobbigt om man skulle behöva byta.
    Huawei har ju en grym lur jag skulle vilja ha men ligger lite utanför vad jag har råd med. Likadant med xianomi eller vad dom heter.
    Jag måste också bestämma mig idag och det som talar lite för ulefonen är att om man beställde senast idag så fick man ett 32gb kort + skydd + fodral + 2 års garanti på köpet. Det är ju inte så dumt med garantin.
    Men ju mer jag funderar ju mer kluddar jag till det i huvudet...

8. Noak81

Hur är det med ZenPhone 2 från Asus? Om jag lägger till den i beräkningarna...

9. Noak81

Denna blir det nog. Någon som har erfarenhet av Letv? Verkar som bra prestanda för rimligt pris...

Letv One X600 5.5-Inch FHD 32G ROM 3G RAM MTK6795 Octa Core Android 5.0 Dual 4G Smartphone

Carre_80 likes this.
  10. chraist

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Kanske intressant för dig http://forum.xda-developers.com/android/general/letv-one-x600-s1-hands-antutu-camera-t3130033

http://www.gizchina.com/2015/06/11/letv-1-x600-review/

Hur är det med frekvenserna för LTE?

Edit, hittade.
    2G: GSM 850/900/1800/1900MHz

3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz

4G: LTE 1800/2100/2600MHz

11. Noak81

Ja det verkar inte bli den heller för mig. Inget external kort... Så nu står jag där igen... På ångeststigen... Mer förvirrad än innan...

12. FlashTec

FlashTec Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Välkommen till dom förvirrades klubb, ju mer jag letar desto mer känns det som att man gräver sig neråt i en grop av förvirring och ångest :-)

13. Noak81

Tror jag har bestämt mig nu. Hade Letv haft external kort så lätt den. Nu gör man förvisso sällan av med så mycket GB men skulle sakna möjligheten att kunna sätta i ett kort. Men mitt beslut med dennekonomin jag besitter just nu så blir det en ulefone be touch 2. Om nu någon sitter här med sista minuten akut-tips/varningar så tas det tacksamt emot. Ett par timmar tills beställning göres.

14. Noak81

Jag har nu bestämt och beställt! Det blev en ulefone be touch 2. Kommer lämna mitt tyckande om den när jag fått den! Bugar och bockar för tips och vägledning!

Thread Status:
Not open for further replies.