Hjälp att flasha in 2.3.3 ginger stock

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av hackeron, 27 apr 2011.

1. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Hej, jag skulle vilja ha hjälp step by step hur jag går från 2.2.1 js8 docs rom till 2.3.3 gingerbread stock ( eventuellt nån mod).

Jag har inte förstått biten med bootloaders riktigt.

Nuvarande info om min telefon:

NEE
    Firmware: 2.2.1
    Baseband: xxJPY
    Kernel version 2.6.32.9 hardcore@speedmod-k13d-500hz #22
    Build nr: Doc_v9.9.5.xwjs8

tack på förhand.

2. Mantiss

Mantiss Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

3. Woops?

Woops? Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Här hittar du nog allt du behöver:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1011901
    Det som möjligen kan göras annorlunda är att roota med chainfires 3.1 istället för med fugu... I tråden bekräftas det att om du rootar med fugu kan inte Kies hitta din telefon.
    Använde själv fugu första gången och då gick det inte att ansluta till kies. Har nu gjort om hela processen med cfroot istället, men har inte testat kies än. Hur som helst så verkar allt annat funka bra!

Last edited: 28 apr 2011
    hackeron gillar detta.
  4. hackeron

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tack!. Jag funderar på att testa fugu. Har hört riktigt bra om den. Dock brukar jag använda kies för att föra att synka in kontakter i telefonen. Vet du hur man ska göra om man nu skulle köra fugu ?

5. Woops?

Woops? Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Om du absolut vill ha möjlighet att låta Kies hitta din telefon skulle jag ju föreslå chainfires kernel ... Alternativet är väl att vänta tills fugu har fixat det lilla problemet. Om jag minns rätt så rapporterades felet på sid 161 i tråden jag länkade till - därifrån finns det nog länkar till fugutråden ... En jädra massa länkade :P
    Kan dock bekräfta att efter att ha kört in chainfires 3.1 istället för fugu som det föreslogs i tråden, så funkar det att ansluta till Kies.
    Får iofs veta att enheten inte kan uppdateras, men det kanske beror på att det inte finns något nyare att uppdatera med ... :)

Edit - såg att jag missade att svara på din huvudfråga om hur man gör med fugu ...
    Följ bara instruktionerna i första posten i länken ovan, där föreslås fugu som root och sedan att man kör in stock kerneln. Jag gjorde precis enligt instruktion och behöll root osv, men som sagt - ingen kontakt med Kies.
    Vet inte om man kan strunta i att lägga in stock kernel och behålla bara fugu ... Känner du dig modig ...? ;)

Last edited: 28 apr 2011
  6. dexter.

dexter. Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ett tips med kontakterna. När du har alla kontakter på fånen, välj att exportera de till SD-kortet. Sen när du har blåst in en ny ROM är det bara att lägga tillbaka de från SD-kortet. Så slipper man Kies.

7. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Eller så har man kontakterna på Google-kontot istället...

8. hackeron

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

bra tips, tack :)

9. dexter.

dexter. Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Kan ju säga att jag har en jävla massa kontakter i gMail som jag inte vill ha i telefonen. Allt mellan himmel och jord som man svarat på mail till.
    Så nä, jag vill iaf inte ha kontakterna på G-kontot. Kanske när de väl lanserar röstsnack över gTalk.....

10. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Går att välja så att endast de med telefonnummer visas...