Hjälp att hitta en webbläsare som kan visa datoranpassad webbplats på riktigt

Diskussion i 'Applikationer' startad av Kapten N, 20 jul 2023.

1. Kapten N

Kapten N Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag behöver hjälp att hitta en webbläsare till min telefon som klarar av att visa hemsidor gjorda för datorer. Webbläsaren puffin fungerade jättebra förut, men kostar pengar nu. Ett exempel på en hemsida som många webbläsare inte klarar av: SHL | stats.swehockey.se

Man ska kunna kolla gamla säsonger som ett exempel. Men i många webbläsare så kommer man bara till mobilsidan oavsett hur man gör. Detta problemet hade jag inte med Puffin. Det fungerar inte heller med en moddad version för tillfället heller då de blockerar dessa och den senaste fungerar inte alls. Finns det någon annan webbläsare som fungerar eller finns det något man kan göra i Chrome för att få en hemsida att tvinga den riktiga hemsidan gjord för datorer?

2. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 175
    I Chrome m.fl. webbläsare kan du välja datoranpassad webbsida i menyn högst upp till vänster.

3. F5:ad

F5:ad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Inga problem med min Kiwi Browser (bygger på Chrome).
    Kiwi är unik dessutom som kan installera nästan alla extensions (tillägg) som finns till vanliga Chrome desktop (Chrome Android gör det inte). Dvs du kan köra t ex uBlock Origin, Violent Monkey, AutoPlay Stopper - eller vilket tillägg du än kör på din vanliga dator - även på din mobil.
    Snabbare än Firefox Android, effektivare än Brave, har inte hittat någon bättre browser för Android än Kiwi.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kiwibrowser.browser&hl=en_US

Last edited: 21 jul 2023
  4. Kapten N

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Om du läste så fungerar inte det på vissa hemsidor som till exempel swehockey. Man kommer bara till mobilsidan även om man väljer datoranpassad webbplats

5. Kapten N

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Testade lite snabbt med datoranpassad webbplats, men fungerade inte. Något speciellt jag behöver göra?

6. Oscar den allsmäktige

Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 380

MINA ENHETER

För mig verkar det funka med Chrome och Samsung internet browser. Testat med s23 ultra. Någon mer sida som du inte får datoranpassad?

7. Kapten N

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Får du verkligen upp vänster kolumnen som på bilden? Hittade inte en bättre bild än denna. Jag får bara upp en liten ändrad mobilsida...

Jag har inga fler webbplatser i huvudet där det inte fungerar. De flesta hemsidor kan man ju få de vanliga dator hemsidan.

Bifogade filer:

8. Oscar den allsmäktige

Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 380

MINA ENHETER

Nä, ok då funkar det inte.

9. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 175
    Gå tycker jag att du ska ta kontakt med dem, datoranpassad webbplats ska fungera, punkt slut.

De ska inte bestämma på vilket sätt som besökarna till webbsidan vill ha sidan, det ska besökaren kunna välja.

10. BrorSnor

BrorSnor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Kanske att InBrowser funkar som du vill?
    https://play.google.com/store/apps/details?id=nu.tommie.inbrowser

Se screenshot.

Bifogade filer:

11. Kapten N

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack så mycket. :) Det fungerar bra. Får dock trycka i desktop site hela tiden. Men jag behöver ju bara använda denna webbläsaren på enstaka sidor, så det viktiga é att det fungerar.

Tack för hjälpen. :)

BrorSnor gillar detta.