Hjälp! Backup utan display?!!!

Diskussion i 'Legend' startad av Bigstone, 1 mar 2011.

1. Bigstone

Bigstone Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har på något sätt lyckats att knäcka displayen på min Legend och nu är den svart!:cry:
    Alla funktioner verkar dock fungera och själva touch delen av displayen fungerar.
    Finns det något program eller något sätt att göra en fullständig backup av telefonen innan jag lämnar in den och får den reparerad? (Då den garanterat kommer att bli omflashad eller utbytt. HTC krav enl. operatören. Säkerhets & integritets skydd typ.)

Jag har lånat en annan Legend och lyckats göra en mall så jag vet var och hur jag ska göra för att välja de olika USB lägena som kommer upp när man stoppar i en kabel. (Pin-koden lyckades jag ta bort genom att stoppa sim-kortet i en annan telefon och där välja bort sim-låsningen.)

Tacksam för all hjälp och tips om trix etc. .

2. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Är telefonen rootad? Finns inte något sätt jag kommer på som inte innefattar rootåtkomst.

3. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Vad är det du vill ha backup på som inte redan finns på SD-kortet/Google-molnet som du kan komma på, som du verkligen inte klarar dig utan?

Räkna upp det du kommer på så kanske man kan reda ut saker och ting med adb/fastboot eller liknande.

4. Bigstone

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Donre: Inte rootad tyvärr.
    DrLaban: Kontaktboken ligger väl inte på SD kortet och Google-molnet har jag aldrig synkat mot. Kort och gott är det väl Kontaktboken (telefonnummer, mail, adresser etc.), en enkel notepad (text editor) med lite komihåg och om möjligt sms/mms.
    Telefonnumren är viktigast. Appar må så vara men de är inte livsviktiga.

5. Bigstone

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

:) Delseger! Lyckades ÄNTLIGEN få igång HTC Synk iaf. men helt enkelt var det inte. Dels hitta rätt var man skulle peka och NÄR! Sen ville inte HTC's mjukvara synka mot Outlook först men när jag sedan valde Outlook Express så gick det! :D
    Nu är iaf. telefonboken sparad! Hade varit kul att få komma åt notepad filerna med komihåg saker på men antar att det inte är lika enkelt? Eller?

6. DrLaban

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Det kan mycket väl redan ligga på SD-kortet. Många appar installeras på telefonen men behåller sin data på SD-kortet. Om du har en SD-kort-adapter eller kan aktivera att montera SD-kortet som en diskenhet genom din telefon kan du kika runt lite i filstrukturen och se om du hittar en mapp eller fil som har namnet på den app vars data du vill behålla.

Det yttersta testet är ju att helt enkelt ta ditt SD-kort, kopiera allt innehåll på den till något säkert ställe på datorn, sätta in det i en annans telefon, ladda hem appen/apparna du vill kontrollera och se om datan finns kvar.

7. DrLaban

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Hur installerar du apparna och var hämtar du dem? Om det görs via Market så använder du dig väl av ett Google-konto, antar jag, och i sin tur om inte annat ha möjligheten att synka kontakterna i molnet för framtida backup.