HJÄLP :( Behöver nytt batteriskal till min Optimus

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av ounze, 28 maj 2011.

1. ounze

ounze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjena!

Klantade till mig med min LG Optimus 2x.. Hade den i fickan med en 1krona..

När ja en gång skulle ta en bild så ser ja en stor ljus fläck som reflekteras rätt upp i lensen.. Då har glaset fått en spricka rätt igenom lens glaset på batteri luckan..

Var får ja tag på ny batteri lucka? Googlat o sökt blocket o bläddrar genom alla möjliga tänkbara annonser och länkar på google.. Inga resultat..

Vad ska ja göra?

2. bananapa

bananapa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag letat igenom både amazon.co.uk och .com, kollat dealextreme och googlat på alla tänkbara saker det kan heta. Allt jag lyckades få upp var denna:

http://www.globaldirectparts.com/LG-Star-P990-Optimus-2X-Battery-Door-p/lg970940.htm

Men det verkar vara någon grossist eller dylikt? Måste beställa minst 5, och de finns inte i lager tyvärr.

Kan man inte få tag i reservdelar från antingen LG eller återförsäljaren? Jag har ingen aning men är kanske värt ett försök...

3. alexoid

alexoid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Kolla andra tråd för det finns nån reservdelssäljare för själva lg där du skriver att det e glapp i batteriluckan eller liknande så får du ny gratis. Tycker att denna telefon e för stor för att ha den i fickan. På vinter är det inga problem då kan man ha den i innerfickan i jackan men på sommaren kan man väl ha den runt halsen i nån väska.
    Hade problem med min batterilucka förut då en penna börjat läcka och kladdat min telefon. Men Ajax fixar allt.

Last edited: 28 maj 2011
  4. bananapa

bananapa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Själv håller jag mig till kortbyxor med stora fickor :D

Denna tråden är det du menar för övrigt antar jag: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=43606

5. selko

selko Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    440
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Skriv privat till mig så hjälper jag dig!