Hjälp: "Code corrupt"?

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av dama, 9 jan 2010.

1. dama

dama Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Min motorola milestone har betett sig lite "skakigt" någon vecka eller så och jag har behövt starta om den då och då. Igår började den boota om sigsjälv, till exempel när den låg på mitt skrivbord på jobbet utan att jag rörde den, så startade den om helt plötsligt. Detta hände kanske 3, 4 gånger.

Sedan, imorse, när jag skulle starta den, så kom jag inte förbi upplåsningsskärmen. Jag tryckte på power-knappen, fick upplåsningsskärmen, men ingenting fungerade, det var som att den inte märkte att jag rörde på skärmen. Tryckte jag på powerknappen igen, så slockade displayen, men när jag startade igen så var det återigen så att den inte reagerade på skärmrörelser. Så, jag plockade ut batteriet, stoppade i det igen (efter ca. 10 sekunder) och sedan dess så kan jag inte starta telefonen alls. Det som händer är att det dyker upp en vit text på en svart skärm där det står:

Kod:
    Bootloader
    90.73

Code corrupt

Battery OK
    OK to Program
    Connect USB
    Data Cable

Jag har inte flashat om den, jag har inte gjort något speciellt med den alls (frånsett installera ett mindre antal spel och applikationer). Tyvärr hade jag inte ens tagit några backuper av den - så där har jag lärt mig en läxa. :(

Är det någon som har några tips på vad jag kan göra, eller är det läge att skicka tillbaks den till Expansys?

2. dama

dama Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också provat att starta den och hålla tangenten X nedtryckt, men utan resultat, jag får bara samma text igen...

3. dama

dama Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. lazyboy_se

lazyboy_se Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ajaj, mycket tråkigt. :(

5. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Har de ingen gräns på hur länge en telefon får vara på service? Iofs lär han inte ha köpt av expansys. Men mer än 3 veckor borde inte vara okej någon stans.

6. drzap

drzap Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 191

MINA ENHETER

låter väldigt mycket som om du har ett fel med den interna rom:en antingen ett mjukvarufel som du skulle kunna lösa med en omflashning eller ett hårdvarufel då man får byta romkrets (moderkort) på telefonen. att ha telefon på service i 3v eller mer är väl inte konstigt. det är säkert så att dom inte har fått reservdelen än. jämför med bilbranschen där ett fläktmotstånd kan ta 4 månader på sig att anlända... (volvo...)

7. dama

dama Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

*puffar lite*

Jag har inte fått tillbaks den än. På torsdag har det gått två månader, och jag anser att det är oacceptabelt vad det gäller en sådan här produkt. Expansys kan inte heller ge mig någon information över huvud taget kring varför det tar så lång tid, jag har inte fått erbjudande om någon reservmobil och de har aldrig kontaktat mig (bara besvarat mina frågor med svar i stil med "vi vet inte hur lång tid det ska ta").

::dama

8. dama

dama Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så fick jag nu tillbaks min motorola milestone. Den skickades tydligen i fredags, trots att jag då hade kontakt med dem och frågade hur det gick så hade inte deras support sett att den skickades. Men, nu har jag den i alla fall i min hand igen...