Hjälp en idiot! Appar på Market börjar inte att ladda ner!!!

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av dannyboyswe, 6 nov 2010.

  1. dannyboyswe

    dannyboyswe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.

    Jag håller på att slita bort mitt hår.
    Som tur var kikade jag in här och såg att ni hade en "tablets" del i forumet.

    Som jag förstår så kan mitt problem hände titt som titt på lite olika prylar som kör Android som OS.

    Idag fick jag hem min Gpad G10 (med Android 2.1) ifrån pandawill.com, detta är den uppgraderade versionen med 4gb internt utrymme istället för 2gb.
    Jag började med att uppgradera plattans firmware, just denna modellen är notorisk för att inte vara så pålitlig "out-of-the-box" så att säga.
    När detta väl är gjort så funkar den kanon.
    Allt flyter fin fint, och jag börjar tanka appar från Market.
    Men efter 15-20min så vill Market bara inte ladda ner längre, det står bara "börjar hämtning..."
    Sedan händer inget mer.

    Jag tar för givet att något knasigt har hänt när jag uppdaterade plattans firmware, så jag gör om hela proceduren.
    Sagt och gjort, efter det är allt frid och fröjd igen.
    Jag började med att installera de appar som jag hade problem med att tanka hem innan jag provade att uppgradera firmwaren igen, allt för att försäkra mig om att det inte var apparna det var fel på, och allt gick kanon!
    MEN!
    Efter 10min så slutar Market att tanka hem igen, åter står det "börjar hämtning...", sedan händer inget mer.

    Så nu har jag försökt undersöka så gott jag kan, iaf. för en n00b, och kommit fram till att Market har problem med att skapa/hitta ett unikt ID för min platta?
    Och om jag förstått rätt så behöver jag skapa ett sådant med hjälp av att emulera Android i datorn...? Jag hittade massa info om SDK, Eclipse o.s.v.

    Men de guider jag hittat på engelska är alldeles för avancerade för mig...

    Finns det någon vänlig själ där ute som stött på samma problem med sin smartphone eller liknande?
    Eller någon som kanske känner till problemet och kan peka mig åt rätt riktning (guider osv.) så att jag kan lösa problemet?

    Jag är evigt tacksam för den minsta hjälp, för som det är nu är jag helt fast...
     
  2. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

  3. dannyboyswe

    dannyboyswe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack.
    Så småningom så leder den tråden vidare till samma ställe som jag försökt lära mig hur man går till väga :o
    Men fattar nada :(

    Någon mer som har någon åsikt eller något tips?
     
  4. andreas.trygg

    andreas.trygg Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Det händer mig ibland på min telefon, då trycker jag bara på Avbryt, och testar igen. Då brukar det funka.
    Lite irriterande kan tyckas, men det händer så sällan så det är ok.
    Lycka till!