Problem: HJÄLP!!!! Fast i bootloader

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av 199106, 20 dec 2011.

1. 199106

199106 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det är så att jag rootade min telefon och hade installerat en rom... jag ville gå tillbaks till hur telefonen var när jag köpte den och jag hade glömt att göra en backup... jag lyckades fixa de och skulle göra telefonen S-On men nu e jag fast på bootloader

2. 199106

199106 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

måste bara lägga till att jag funderar på att skicka in telefonen på reperation och säga att jag inte vet vad som har hänt med den att när jag satte på telefonen så blev det så här själv... tror ni det kommer funka?

3. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Låter som du har missat något eller lagt in fel rom. Kan du beskriva problemet lite mer följde du någon guide och i så fall vilken?

4. 199106

199106 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag följde den här
    How to Unroot the HTC Sensation 4G | TheUnlockr

och när jag kom till steg nummer 7 blev det problem. Den startade fint men sen skrev jag in det här

adb reboot-bootloader

fastboot oem writesecureflag 3

fastboot reboot-bootloader

och det gjorde så att telefonen blev S-On och jag kunde inte göra något annat va fast på bootloader.

Jag skickade in den idag på reperation sa att jag hade tömt batteriet och när jag startade den imorse kom jag in där har ingen aning hur det blev. Tror ni dom kommer märka något? blir lite orolig för det

5. gualm

gualm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    598
    Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    199106 gillar detta.
  6. 199106

199106 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kollade precis igenom den guiden du skickade den va riktigt bra synd bara att jag inte hitta den innan

Skickade in den på reperation och jag hade S-On så jag hoppas att det inte ska vara nån problem och att dom fixar den och att dom inte märker att jag har rootat den innan