[Hjälp!] Försökte lägga in custom rom för första gången...

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Klonka, 25 december 2010.

1. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu har jag strulat till det för mig.
    Tänkte att jag för första gången skulle roota och ta och lägga in en custom rom. Följde instruktionerna noga på http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=814091 men det fungerade inte för mig.

Det vore jättesnällt om någon kunde försöka hjälpa mig så att jag får en fungerande telefon igen .

Jag rootade och gjorde allt precis som det står i instruktionerna. Jag kom till själva flashningen av rom:en. Men där han den knappt börja innan den visade ett fel. Nu kommer jag inte ihåg exakt men det var något fel med "cant symlink /system/bin/cat ". Och installationen avbröts. Jag försökte igen men samma resultat. Jag sökte på detta fel och hittade någon annans om haft samma problem. Om jag förstod det rätt så hjälpte det att factory reseta för honom. Så jag gjorde detta via clockworkmod.

Nu har jag kommit i ett läge där jag bara verkar kunna starta upp telefonen i "download mode" eller vad det heter.
    Vad ska jag ta mig till?

2. DroidMan

DroidMan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Apple iPhone 15 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    Apple iPhone 15 PRO
    Prova lägg in jm9... se min tråd Darky's 7.0 hjälp nedan.. när din telefon e igång igen... lägg in 2-3 olika roms på sd minnet så har du lite alternativ om det skiter sig.

Mvh

Droidman

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

3. Ceder_78

Ceder_78 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER