Problem: Hjälp/funderingar kring min HOX

Discussion in 'One X - Allmänt' started by California, Jul 24, 2012.

1. California

California Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, den här frågan ni säkert stött flera gånger men hittar ingen tråd om detta längre...

Det ligger till såhär....
    J
    ag köpte min HOX från Mediamarket precis när den kom ut, Mobilen funkar bra och jag är nöjd förutom att den har det här kända WIFi problemet, Jag är bosatt i USA men åker hem till Sverige under högtider som nästa jul tex, då tänkte jag byta ut den på garanti (hoppas jag)

min fråga till dem som kan detta, Jag har låst upp bootloader, rootat och har byt ROM till Android Revolution HD om jag nu skulle fixa allt till stock igen, kan dem se att jag har gjort någon med mobilen sedan kommer den gå igenom garantin osv?

Tack i förhand

2. Aja

Aja Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Är den upplåst via htcdev (är väl fortf. enda sättet?) reggas detta och ja. Då kan de mycket väl hända att det EJ går igenom som garanti ärende.
    Låser man upp tel, ingen garanti, även om det är ett hårdvarurelaterat problem från början.
    Vissa verkar haft tur och slunkit igenom nätet dock och fått tel reparerad ändå men standard är upplåst tel ingen garanti.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

3. California

MINA ENHETER

Yes genom htcdev, tråkiga nyheter men tycker du jag ska försöka lämna in den? inte så att dem kommer ta beslag på mobilen.

4. Aja

Aja Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade jag varit du hade jag återställt den till orginal och lämnat in den. WiFi problemet är ju åtminstone någorlunda känt så det kanske ökar chanserna på att den släpps igenom?

Det värsta som kan hända är väl att du får betala en felsökningsavgift antar jag?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

5. California

MINA ENHETER

Precis, Det är värt pengarna, Tack för hjälpen nu har jag iallafalll lite mer koll! :)