HJÄLP! Galaxy tab 3 gt-p5210 Problem med root = bootloop

Diskussion i 'Samsung' startad av Poopilicious, 18 feb 2014.

1. Poopilicious

Poopilicious Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Swedroid! Fick en gt-p5210 av min flickvän i helgen och ville testa att roota den för att få ut lite mer av den. Hittade en guide på internet som verkade funka, efter att ha använt Odin startade den om och allt fungerade. Upptäckte då att guiden var till en äldre version av min tablet och valde däför att göra en fabriksåterställning för att återställa och möjligen göra om med en ny guide. Det som då hände var att jag fick bootloop som jag nu inte kommer ur... Kommer inte in i hard reset men kommer in i odin-mode.

Har läst massa guider på nätet om hur man kan göra och de flesta föreslår som jag förstår det att använda en stock rom och återställa med den via odin. Är det så jag ska göra och vart hittar jag denna rom? Har sökt och hittat några till tablets för nordiska länder. Problemet är att jag inte vet vilken build jag ska ha då jag inte kommer in i plattan för att se vilken build den har. Spelar det någon roll?

SNÄLLA HJÄLP! och hoppas ni har förstått mitt problem. TACK PÅ FÖRHAND!

2. tissot

tissot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tjenare..

Det är lättlöst.
    Gå in här och registrera ett konto.. http://www.sammobile.com/firmwares/1/?model=GT-P5210&pcode=NEE#firmware

Det är en direktlänk till den nordiska versionen NEE. Men regga dig först och ladda ner filen. Sen är det bara att köra odin.

Jag tror mig också minnas att man kan göra det via kies och starta downloadläge på plattan.
    Testa länken i alla fall.
    Ps köptes den i sverige? Ds.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk

Poopilicious gillar detta.
  3. Poopilicious

Poopilicious Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter super! Fick inte ner den först men nu har jag börjat tanka!

4. tissot

tissot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hur går det? Har du flashat ännu?

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk

Laith225 gillar detta.
  5. Laith225

Laith225 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

F*N Jäklar asså! Tack så väldigt mycket! Min vän sa att jag skulle roota hans Samsung galaxy tab 3. (Vanliga plattan) Nu håller den på att ladda ned filen till den vanliga firmwaret. Men att jag hitta den här svenska artiklen så gör mig den dubbelt så glad. Jag gick in i google och blev en galning. Jag hade installerat fel version när jag roota(installera root för Samsung galaxy tab 3 7.0)! :ehm::neutral::eek: Men nu laddar jag ned den och allt kommer bli som det ska!:):):) Tack för hjälpen! :P:P:P:P

Min plan är att jag ska ha den riktiga firmwaret och sen kolla sk*t noga på en root för den här plattan. Har laddat 0.3/1.1 GB

Tack igen!:cool::):teeth: