hjälp google-konto för market

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av annesan, 6 sept 2010.

1. annesan

annesan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är nybörjare när det gäller android och har varken gmail eller något google-konto sen tidigare så måste nu skaffa det för att kunna använda market.

Ska man skapa ett google-konto så står det logga in med din nuvarande epostadress, vilken adress menar de att man ska skriva där? Jag har bara ett hotmailkonto nu och det vill jag ju inte ha kopplat till google-kontot.

https://www.google.com/accounts/NewAccount?hl=sv

Vidare står det följande om google-kontot:
    http://www.google.com/support/accounts/bin/answer.py?hl=sv&answer=27441

Det är kanske bättre att använda ett gmailkonto som man kopplar till google-kontot eller vad tror ni som kan sådant här?
    Jag förstår inte riktigt skillnaden på google-konto och gmail-konto, hjälp mig gärna så inget blir fel sen...

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Det är väl egentligen samma sak. Först kom ju gmail ut och sedan så byggdes alla andra tjänster på gmail-inloggningen. Sedan så gjorde Google Gmail valfri och Google accounts kom. Men inloggningen till Gmail och Google kontot är alltid samma eftersom de är kopplade.
    Så man kan säga att har man ett Gmail konto har man automatiskt ett google konto, men har man ett google konto är det inte säkert att man har ett gmail konto. (Och då kan du logga in med en annan email adress)

Summa summarum är att du om skapar ett google konto med din hotmail adress så kommer du endast använda den för att logga in på ditt google konto, och inte ha något med din hotmail att göra.
    Lite förvirrade = Ja.

Last edited: 6 sept 2010
  3. annesan

annesan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER