Hjälp, hela kalendern fylld med Fejjafödelsedagar :(

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Tobias K, 7 mar 2015.

1. Tobias K

Tobias K Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

När jag lägger till ett Microsoft Exchange ActiveSync konto till min Galaxy S5, så får jag med alla födelsedagar från Facebookkontakter i kalendern på köpet, MYCKET irriterande.
    JAg vill alltså använda min hotmail, och almanackan i Outlooken/Hotmailen som jag nyttjar via vanlig webbrowser på datorn.
    Detta konto är inte sammankopllad till Facebook, det har jag bockat ur, Facebookkontakters födelsedagar kommer heller inte upp i kalendern där. Facebookkontakter finns heller ej med i kontaktlistan på Outlooken i webläsaren.
    Men så fort jag lägger till Microsoft Exchange ActiveSync i S5an så hamnar alla dessa Fejjafödelsedagar i telefonens kalender :(

HUR kan jag undvika detta!? Håller på att bli knäpp!!!

Kan tillägga att jag avinstallerade Facebook i telefonen innan jag försökte få dit min hotmail/kalender/kontakter från Outlook

Hoppas verkligen det finns en lösning på detta!

MVH

Tobias

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 433

MINA ENHETER

På något sätt måste det ju finnas synkade annars hade de inte kommit upp just med den kalendern. Det är inte så att på browsern har du att inte visar födelsedagar, borde väl gå att sätta likadant.

3. Tobias K

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Näe, ha bockat ur allt som har med födelsedagar att göra, både i telefonens kalenderalternativ, till browserns inställningar, alltså i Outlook!. Testade att ladda ner själva Outlookappen, vilken är fulare och sämre, till telefonen, där kommer inte fejjafödelsedagar upp! Jag fattar inte var Microsoft Exchange ActiveSync får tag på info i min fejja!?!?

4. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Födelsedagarna visas alltså inte i webbläsaren men i appen på mobilen?

Har du kollat inställningarna i Facebookappen? Om de visas i kalendern på mobilen borde de ju gå att stänga av i kalenderappen någonstans. Det kan inte vara så att det synkas via Googlekontot på något sätt? Har du en kalenderapp som synkar till Google också? Kolla om det går att stänga av synk för just Facebookkontakter där.

5. Tobias K

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Inga födelsedagar i Outlook på datorns browser, inga kontakter från Fejjan visas i komtaktlistan, jag har kopplat bort så att Outlook och Facebook inte är sammanlänkande, det går därimot inte att koppla bort länken till Skype..men det har ju inte med det här att göra.

Facebookappen i min telefon är inställd på att INTE synka med min kontaktlista i telefonen.

Samsungkontot, Gogglekontot har jag varit inne i under konton och bockat ur ALLT vad synkning heter!

Är det någon annan som råkat ut för detta?

6. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 433

MINA ENHETER

Problemet är att om synkningen redan skett så måste du ta bort det som synkats för att det inte ska synas.

7. Tobias K

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo, tror att jag lyckats ta bort allting manuellt nu, vet inte vad jag har gjort som gör att det funkar att ta bort nu, innan så kom det tillbaka likafort!...tur att man inte har så många fejjavänner :)
    Ett elände att iblan så ska det synkas, kopplas ihop ansluta, dela info så att det är mer en grej som gör en galen än en praktisk funktion!!!