HJÄLP Heron startar ej efter rom

Diskussion i 'Hero' startad av paffare, 6 nov 2009.

1. paffare

paffare Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Jag behöver snabb hjälp med ett förhoppningsvis lättlöst problem. Jag installerade precis modaco 2.9 men när jag startar telefonen står den bara och hoppar mellan htc-loggan och hero-loggan. Vad kan jag ha gjort fel?

/Anton

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 468
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Prova med att starta om telefonen med home+power för att nå återställningskonsoeln och välj "Wipe/factory data reset" och prova att flasha in ROM-filen igen. Om du nu inte flashat in en ny recovery.img kan du starta telefonen med BACK+POWER o köra kommandot fastboot boot recovery.img för att komma åt återställningskonsolen.

Om du tog en Nandroid backup innan du flashade, vilket man borde göra, så kan du ju alltid återställa den om telefonen ändå inte bootar genom återställningskonsolen.

3. Kattkotte

Kattkotte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gå in på modaco 2.9 tråden under swedroid forumet, flera med ditt problem som har fått hjälp.

4. paffare

paffare Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag provade att wipa och installera om men vart precis som innan. Gjorde som du sa och startade telefonen i vanligt läge. Jag använde mig inte av nandroid, trodde inte det behövdes då jag använde mybackuppro (dumt?). Ska jag bara prova att börja om från början? rensa sdkort mm?

5. Serious Bob

Serious Bob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det bästa är att backupa sd-sdkortet, och sen partitionera det. Då kommer du automatiskt använda apps2sd med modaco. Därefter slänger du in recovery enligt modaco, kör nandroid backup. Därefter wipe (det är möjligt att man kan lösa det med hjälp av att ta bort vissa saker, men jag lyckades inte hitta det på ett enkelt sätt) och applicera sen den nya rommen. Detta ger en helt "ren" telefon med bara modaco 2.9. Sen kan du lägga in de filer du vill ha kvar från sd-kortet igen.

Sammanfattning:
    1. Partitionera sd-kortet Guide
    2. nandroid-backup
    3. wipe
    4. ny rom

Jag satt hela kvällen igår och pulade lite fram och tillbaka, och detta funkade för mig.