Hjälp hjälp hjälp - Slå samsungs support...!

Diskussion i 'Allmänt' startad av Berrra, 13 jan 2013.

1. Berrra

Berrra Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som känner igen detta???

Problemet : Telefonen hämtar inte automatiskt e-posten från mina e-postkonton. Har 5 stycken. Tvingas kolla av varje e-postkonto manuellt. Detta trots att jag ställt in att telefonen automatiskt skall koppla upp och kolla var 10 minut.

Telefonen är en Samsung Galaxy Z. Modell GT-I9103. Android version 2.3.4. Operatören är Tre. Mina e-postkonton har jag hos Tele2.

Allt funkar. Det enda som inte fungerar är alltså den automatiska hämtningen som kan ställas i olika tidsintervall.

Hade tidigare en sony ericsson Zylo och det funkade perfekt. Telefonen kopplade upp och hämtade automatiskt posten. Har mer eller mindre testat allt. Lösenorden är ok osv osv.

Det enda problemet är alltså att telefonen vägarar att koppla upp sig och kolla av posten AUTOMATISKT.

Har fabrikåterställt telefonen men ändå samma problem... :(

Har vid upprepade tillfällen kontaktat samsung support men de verkar stoppa huvudet i sanden.

Hmmmmm... någon som vet eller varit med om liknande? Kanske finns det någon inställning i telefonen som förhindrar att den automatisk kopplar upp sig för att t.ex spara batteri. Vad vet jag... verkligen mysko?

Detta måste väl vara ett mjukvarufel???? Eller kan tele2 eller tre spärra så att telefonen inte kan koppla upp sig emot servern för eposten?

Vad kan vara fel? Tips?

Ytterst tacksam för svar.

2. peswe

peswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Är din mobbe full?
    Hade en HTC för några år sedan som i stort sett slutade uppdatera olika konton efter att Varning om att "utrymmet börjar ta slut" kom upp. Då var enda möjligheten att börja rensa undan några appar för att frigöra minne och starta om den.

/Peter

3. tompan

tompan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8 (jobbet)
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Info:
    Nova
    Har du testat med en annan e-postklient ex K-9?

Spontant känns det inte som att det är någon spärr från operatören då du uppenbarligen kan hämta e-posten manuellt.

4. Berrra

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nope... gott om utrymme... och inga meddelanden om minnesbrist...

jag är så gott som 95 % säker att det har med mjukvaran att göra. eposten kan jag alltså kolla av men det vägrar att koppla upp automatiskt. androidversion alltså 2.3.4 och jag har den senaste uppdateringen

fler tips från någon?

5. Berrra

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej inte testat K-9... men borde ju funka med den epost som finns... där finns ju alternativet med om just när man vill att eposten skall kollas av... hmmm...

kan väl tillägga att jag har två samung galaxy z.. och samma problem på bägge telefonerna liksom... :(

6. tompan

tompan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8 (jobbet)
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Info:
    Nova
    Sätt upp e-posten via K-9 och se om det fungerar eller inte. Då kan du enklare utesluta vissa saker för att komma vidare till en möjlig lösning.

7. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Prova med att ta bort proxy och port från dina APN inställningar, om det finns där dvs.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

8. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Det finns ingen senare mjukvara till mobilen? Annars kan du alltid importera din e-post till gmail och på så sätt få allt synkat i realtid. Så gör jag.

9. inact_0032

inact_0032 Guest

Hände mig innan, då hade jag inte aktiverat synk i inställningar :)